Liebster Blog Award


Sevgili Tuğçe’nin Kitaplığı bloğunun sahibi Nida ablacığım beni 2013 Liebster Blog Award için beni aday göstermiş. Öncellikle beni adayların arasına yazdığı için teşekkürler Tuğçe’nin Kitaplığı!!! Peki bu Liebster Blog Award nasıl mı oluyor? Ben de ilk başta bilmiyordum ama Tuğçe’nin Kitaplığı sayesinde öğrendim.

İlk olrak tarihçesine bakacak olursak 3 yıllık bir çalışma gibi görünüyor ve ilk başladığında baya zorlayıcı kurallara sahip olduğunu görüyoruz. Ama zaman içerisinde elden ele geçerek bu bir takım olayların değiştiğini, daha da genişlediğini de farkediyoruz.

Tam olarak orijinini bulamamakla birlikte 2010 yılında başladığını, blogdan bloga geçirilen bir zincir olduğunu ve zaman içinde kuralların bir şekilde değiştiğini öğrendim; mesela ilk başta 3000′den az takipçi olan bloglar katılıyormuş, şimdi bu rakam 200′e düşmüş. Sonra 3-5 beş blog öneriliyormuş şimdi bana gelen kurallar 11 blog önerilmesi şeklinde ;)

Ve bu olayın en güzel itarafı ise blogtan bloga geçerken ne bir ödülün, ne bir jürinin, ne de bir kazananın olması. Bloggerlar arası eğlencesi olarakta görebiliriz. Ve bloggerların cevaplarını okudukça bu olayın en kadar eğlenceli olduğunu da görüyoruz.

Peki açıklamalar bu şekilde, kurallar nasıl mı? Hadi onlara da bakalım! :)

  1. Öncelikle sizi bu ödüle aday gösteren blogger’ın sorularına cevap veriyorsunuz, teşekkür etmeyi ve blogu linklemeyi unutmayın! ;)
  2. Sonra size yönelttiği 11 soruya cevap veriyorsunuz, kendiniz/blogunuz ile ilgili 11 gerçeği açıklıyorsunuz ve 11 adet soru hazırlıyorsunuz.
  3. Hazırladığınız 11 soruyu, aday göstereceğiniz 11 blog için soruyorsunuz. (bu blogları taglemiyorsunuz, bunun yerine bloglarına yorum bırakıyorsunuz.)
  4. Yukarıda resmi bulunan ödülü sayfanız yapıştırmayı unutmayın!!!

Açıklamamızı ve kurallarımızı da yazdığımıza göre sıra Tuğçe’nin Kitaplığı‘nın bana sorduğu soruları cevaplamakta :)

1. E-kitap okumayı seviyor musunuz?

Zaman zaman okumaya çalışıyorum ama uzun süre ekrana bakmak gözlerimi yorduğu için çok fazla okuyamıyorum. Ayrıca elinde kitabın o güzel hissini ve kokusunu e-kitap bana veremiyor nedense :)

2. Yılda ortalama kaç kitap okuyorsunuz?

Ortalama 50-75 tane kitap okuyorum.

3. Her koşulda, en acil durumda bile yanınıza alacağınız 3 kitap hangisidir?

  • Maksim Gorki – Çocukluğum
  • Harry Potter serisinden herhangi bir kitap
  • Tess Gerritsen – Cerrah

4. En çok hangi türü okuyorsunuz?

Fantastik ve Polisiye-Gerilim yarışır :))

5. Nerede kitap okumayı seversiniz?

Sırtımı yaslayabileceğim rahat bir yer olsun da neresi olursa olsun :)

6. Okumadığınız, yazmadığınız/blogla uğraşmadığınız en severek yaptığınız şey?

Film ve dizi izlemek sanırım. Bir de gezmek-tozmak :D

7. Şu anda hangi kitabı okuyorsunuz?

Mekanik Prens – Cassandra Clare

8. Sonraki kitabınız hangisi olacak?

Gölge ve Kemik – Leigh Bardugo

9. Okumayı en sevmediğiniz tür?

Historical, Çit-Lit, Aşk. O kitapları okumaya başladığım anda uyumaya başlıyorum. Bir gün belki sevebilirim. Emekli olduğumda :D

10. Bugüne kadar hiç yarım bıraktığınız, bitirmediğini kitap var mı? Hangisi/hangileri?

Çok azdır bir kitabı yarım bırakmam. Ama bırakırsam gerçekten dayanamadığımdadır, yoksa inar eder devam ettiririm o kitabı. İsim/isimlerini hatırlamasam da büyük ihtimal aşk türü kitaplarıdır. :))

11. En sevdiğiniz seri hangisi?

Harry Potter Serisi! İçimde ki ona karşı olan aşk hiçbir zaman ölmeyecek! :))

Sırada benim hakkımda 11 gerçeği açıklamaya geldi…

  1. Tam bir kitap kurdu gibi gözlüklüyüm. :)
  2. Yaşımı hiçbir zaman gösteremedim. 30 yaşıma gelsem de hala ufak tefek kalacağım.
  3. Bir fil kadar yerim ama kilom da hep 50 kg kalır. Bu da hayatım boyunca diyet yapmayacağımı gösterir :D
  4. Köpeklere karşı ayrı bir zaafım vardır. İster başıboş olsun ister evcil farketmez her türlü severim.
  5. Ütopyalar ve distopyalara bayılırım.
  6. Türk kahvesinden nefret ederim.
  7. Fast-food’a herkes gibi bayılırım.
  8. Sarımsağın kölesi olabilecek kadar çok severim.
  9. Mor rengine bayılırımmm!!!
  10. Televizyon izlemekten nefret ederim ve izleyenleri de bir türlü anlamam.
  11. Alış-veriş yapmaktan nefret ederim. Çoğu kıyafetimi babam alır :D

Ve şimdi de benim sorularımla karşı karşıyasınız :D

 

  1. En sevdiğiniz kitap türü/türleri nedir?
  2. En sevmediğiniz kitap türü/türleri nedir?
  3. Okuduğunuz kitapta iyi oğlana mı aşık olursunuz yoksa kötü olana mı? :D
  4. Issız bir adaya düşseniz yanınıza alacağınız 3 kitap?
  5. Bu zamana kadar okuduğunuz en güzel kitap hangisidir?
  6. Popüler kitaplara karşı bir ön yargınız var mı? Varsa sebebi nedir?
  7. Hiç bir kitabın sonunu beğenmeyip kendiniz yazmak istediniz mi? İstediyseniz hangi kitap/kitaplar?
  8. İçinde büyüyen bir yazar var mı?
  9. En sevdiğin üç blog hangisidir?
  10. En sevdiğin renk hangisidir?
  11. Çıkmasını sabırsızlıkla beklediğin kitap/kitaplar hangisidir?

En son ki aşamaya geçiyorum ve adaylarımı yazıyorum… :))

  1. Yorum Cadısı
  2. Saklama Kabı
  3. Kitap Tutkusu
  4. Kitap Maceraları
  5. Fighting


Sevgili adaylarım Liebster Blog Award linklerinizi yorum olarak bırakırsanız çok sevinirim! :)

 

 

4 thoughts on “Liebster Blog Award

  1. 1. En sevdiğiniz kitap türü/türleri nedir?
    Historical romance, fantastik ve günümüz aşk. Hiç vazgeçemem üç kitap türünden de :)

    2. En sevmediğiniz kitap türü/türleri nedir?
    Bol entrikalı, bol acılı dram ve gerilim romanlarını sevmiyorum.

    3. Okuduğunuz kitapta iyi oğlana mı aşık olursunuz yoksa kötü olana mı? :D
    Hikayenin gidişatına ve karakter yapılarına göre değişiyor :)

    4. Issız bir adaya düşseniz yanınıza alacağınız 3 kitap?
    Sır Gibi Sakladım – Sabrina Jeffries
    Gece Yarısı Öpücüğü – Lara Adrian
    Fidye – Julia Garwood

    5. Bu zamana kadar okuduğunuz en güzel kitap hangisidir?
    Hımmm… Aslında bir dolu var. Yukarıda yazdım ama onlar aklıma gelenlerdi. Julia Quinn romanları, Anita Blake serisi, Pamela Clare vs. dolu var :)

    6. Popüler kitaplara karşı bir ön yargınız var mı? Varsa sebebi nedir?
    Ben biraz önyargılıyım bu konuda. Özellikle popüler Türk kitaplarına. Hangi kitabı alsam benim için tam bir fiyasko çıktı.

    7. Hiç bir kitabın sonunu beğenmeyip kendiniz yazmak istediniz mi? İstediyseniz hangi kitap/kitaplar?
    Canan Tan’ın tüm kitapları! Bir yazar nasıl hiç bir kitabını mutlu sonla bitirmez anlamıyorum. Ya esas oğlan ölür, ya gider kadın ikinci adamla evlenir adam mutsuz kadın mutsuz, ya kadın gider başka adama aşık olur falan filan.

    8. İçinde büyüyen bir yazar var mı?
    Hımm… Var ama üşengeçliğime yazmıyorum.

    9. En sevdiğin üç blog hangisidir?
    Tabiki de bazı arkadaşlarla daha samimiyim ama herkesi seviyorum :)

    10. En sevdiğin renk hangisidir?
    Mor!! Tam bir mor delisiyim. Bir şeyi almam için model değil mor renk olması yeter.

    11. Çıkmasını sabırsızlıkla beklediğin kitap/kitaplar hangisidir?
    Julia Quinn kitapları, Lara Adrian kitapları, Monica Mccarty kitapları, Sabrina Jeffries kitapları. İlk aklıma gelenler bunlar. :))

Bir Cevap Yazın

