Liebster Blog Award / Cevaplanan Sorular


Sakla(n)ma Kabı blogunun sahibi sevgili arkadaşım Eren’in sorularını yorum olarak ona göndermiştim ama Fightiingg blogunun sahibi sevgili Esra’nın soruları da gelince dedim ki bu böyle yorum yazarak olmayacak. En iyisi blogta bir post oluşturayım. Öncelikle beni mimledikelri için teşekkür ederim. Sonra da sorularımzıın cevaplarına gelelim :))

Eren’in Soruları ve Cevaplarım

1. En sevdiğin yazar kimdir?
Aslında tek bir tane yok bir sürü var ama Tess Gerittsen, George R.R. Martin, J.K. Rowling ve Cassandra Clare en sevdiklerim arasında :)

2. Türkiye’de çıkmasını iple çektiğin seri/yazar nedir/kimdir?
Taht Oyunlarının hepsi bir an önce çıkmalı bence ve DEX yayınlarından çıkan bütün kitapların devamı.

3. Yılda ortalama kaç kitap okursun?
50-75 arası.

4. Kedi – Köpek? Kahve – Çay?
Köpek ve kahve :)

5. Gitmekten en keyif aldığın mekan/cafe neresi?
Starbucks makanlarına bayılıyorum ama onun dışında istediği kadar berbat olabilir ama denizi göreyim bütün negatif olayları gözümden siler atarım. Bir denizim olsun bana bir şey olmaz cinsinden birisiyim :))

6. Kitap okumak için tercih ettiğiniz bir yer var mı?
Sırtımı rahat bir yere dayayım yeter.

7. Okumaya başladığın kitapları yarım bırakırmısın? Sonunu getiremediğin kitaplar hangileri?
Bazı kitaplarda işi inada bindirir bitirmek için elimden geleni yaparım ama kitap bir sayfa bile ilerlemiyorsa kapatırım o kitabın kapağını.

8. Sevdiğin müzik türleri nelerdir?
Senfoni,Klasik Müzik,Senfonik-Rock ve dizi/film müzikleri.

9. Takip ettiğin diziler varmı? Hangileri?
Fringe, Revolution, Arrow, Supernatural ve 1.sezonda bıraktığım tonalrca dizi :)

10. 2-3 kitabı bir arada okur musun?
Yeri geldiğinde evet ama hepsi aynı tür olmaz yoksa bütün hepsi birbirine girer :))

11. Tahminen kaç kitabın vardır.
300+ fazladır :)

Esra’nın Soruları ve Cevaplarım

1-Kişisel sorular.(nerelisiniz, yaşınız, mesleğiniz ve okuduğunuz okul-bölüm vb.sorular)
İzmir’liyim. Üniversite öğrencisiyim. Gelecekte Kimya Mühendisi olacağım, inşallah! :D İYTE’de okuyorum. Ve her gün neden hem İngilizce’nin hem de mühendisliğin bir arada olduğu bir bölüm seçtim diye düşünüyorum. Sanırım aklımdan zorum var! :D
2-Hobileriniz kitap haricinden başka var mı?
Olmaz mı! Bir sürü hem de. Film izlemeye ve yabancı dizi izlemeye bayılıyorum. Resim yapmakta diğerleri ile yarışan bir hobim. Bunun haricinde son zamanlar da örgüye takmış bulunmaktayım. Sonum nereye kadar gideceğim meraklar içerisindeyim :))
3-Blog açmayı ne zaman karar verdiniz ve neden açtınız?
Aslında ben bu işte baya eskiyim ve bir sürü blog sitesi kullandım. Tumblr, Blogspot ve son durağım WordPress. Ve hepsinde farklı farklı Damla ile karşılaşırsınız ve kendisini gizler. Ama en son durağım olan Kitapların Dünyası ile daha çok tanıtmaya başladım kendimi :) Açmamın sebebi ise internet dünyasında farklı bir şey yapmaktı ve Kitapların Dünyası’nda ise okuduğum kitaplar hakkında içimde ne varsa dökerek sevgili arkadaşlarıma sunuyorum (:
4-Tasarım benim için önemli.Tasarımı nasıl yaptınız veya nereden buldunuz? :D
Tasarım konusunda inanılmaz derece de  kör cahilim ve bu konuda en iyi hazıra konan kişi olarak dünya birincisi seçilebilirim. İnanın. Puanlama sistemimi bile sevgili sister’ım Fehiman yaptı :D Buradan ona sevgiler. Sen olmasan halim dumandı sister’ım :*
5-Kitap almakta ki en büyük etkeniniz nedir? Yani  yorum, konu, kapak?
Birinci önceliğim kapağı. İsterse kötü konusu olsun farketmez kapağı hoşuma gittiyse direk alırım. Ve tabii ki bunun yanında ciltli olması da var. Ciltli kitaplara vayılıyorum <3 Onlara karşı ayrı bir sevgim var. Ve bunlara ek fantastik olması. Kendine özgü fantastik kitapalrın hepsini toplar alırım :)
6-Türk yazarlar hakkında ne düşünüyorsunuz?
İnanılmaz derece de kendini saklayan yazarlarımız var ve çoğu da kendini heba ediyor. Bunun ise bir sürü sebebi var ve önceliği çekende sevgili yayınevlerimizin “bu okunmaz” diyerek bir kenara fırlatmaları. Bir eseri maddi değer olarak görmeleri çıldırtıyor beni ve sır bu yüzden çoğu yetenek kendisini sanal ortamda gösteriyor. Ve o sanal hikayelerde inanılmaz hikayeler var ki kitabı basılsa yok satar. Ama işte düz mantık yapmayı ço kseven bir milletiz ne yapalım?!
7-Takip ettiğiniz Türk yazarlar var mı? Varsa kimler?
Olmaz mı çok! Ama Sunay Akın, Murathan Mungan, Ahmet Ümit, Zülfü Livaneli, Canan Tan başı çekenlerden ama son zamanlarda yeni yeteneklerden Güneş Demirel’i de çok severek okuyorum.
8-Ülkemizde çıkan kapak tasarımları nasıl buluyorsunuz?
Türk yazarların ki süper ama çeviri kitapların kapakları BERBAT! Buradan sevgili yayınevlerine sesleniyorum: Lütfen ama lütfen orjinal kapak kullanın ve bizi kitaplardan soğutmayın! Tamam bazı kapaklar orjinalden daha güzel ama bazı kapaklar ise değiştirilmeyecek kadar güzel. (:
9-En çook sevdiğiniz yazarlar kimlerdir?
George R.R. Martin, Ursula K. Le Guin, Cassandra Clare, J.K. Rowling… diye uzayıp giden bir liste ((:
10-Son zamanlarda yayıncılar da ve internetten kitap satma sitelerindeki artışı nasıl buluyorsunuz?
Bence harika bir olay. Orada satan kitaplar indirimli ve ucuz kitaplar. Kim sevmez ki ucuz kitabı?! :D Ve ayrıca sitelerde bir sürü bulamadığımız kitapları buluyoruz. :)
11-Ve can alıcı soru :)) Ülkemizdeki kitap fiyatlarını nasıl buluyorsunuz? Size göre fiyatlar nasıl olmalı?
Berbat buluyorum. İnanılmaz derece de  kalitesi kötü kitaplara o kadar yüksek fiyatlı kitaplara para vermek içimi yakıyor. Ama el mahkum veriyorum ve sonra resmen içime oturuyor. Daha ucuz olmalı diye düşünüyorum. :)

Bir Cevap Yazın

