Book Friends, Kitap Tur #2 / Beni Seç – Kiera Cass / İnceleme


563220_10151450351902360_2143123029_n

Beni Seç – Kiera Cass

Bir dünya düşünün, 3.Dünya savaşını atlatmış Çin Devleti’nin Amerika’yı fethedip Çin Amerikan Devleti’ni kurduğunu ama ondan sonra ortaya Gregory Illéa adında bir kahramanın ortaya çıkarak Illéa Hükümdarlığını kurarak yeni bir yüzyılda olunmasına rağmen ülkeyi kral ve kraliçenin yönettiği ve 8 tane kast sisteminin olduğu bir yaşam ortaya çıkmasını ve bu hükümdarlıkta gelecekteki kralın yanı prensin eşini bir Seçim yoluyla ve bu seçimde 35 kızın bulunduğu –ister 2.sınıf ister 6.sınıf olsun- şaşaalı bir partinin verildiği ve o kızların prens ile bu Seçim boyunca başlarından geçen her şeyin kameralar tarafından çekilerek her Cuma geleneksel hale gelmiş Rapor’da halka duyurulduğunu düşünün. Ve bu 35 kızdan sadece 10 tanesi bir sonra ki aşama olan Elit’e geçebildiğini ve en sonda da bu 10 kızdan da sadece 1 tanesinin geleceğin kraliçesi prensesin eşi olacağını düşünün.

Maxon’ın –nam-ı diğer prensimiz- daha sarayın duvarlarının arkasına bile çıkmadan daha hayatında yeni gördüğü 35 kızdan birisine hem aşık olacak hem ülkesinin sevebileceği bir kraliçe olacak ve hem de bunların hepsinin arasından kızları o seçecek. Siz düşünün omuzlarında ki zorlukları.

America. Kitabımızın asıl kızı. Bir 5. sınıf ve müzisyen. Harika bir sesi var ve mükemmel enstrümanlar çalıyor. Neden mi? Hem ailesinin hem de kendi karnını doyurabilmek için. Kendine ait zevkleri yok. Özel kıyafetleri de yok. Yeteneği olmasa o bir hiç. Ama bunların yanında büyük bir aşkı var. O aşkı Seçim’e gitmeden önce her şeyi idi. Ta ki o America’yı bırakıp gidene kadar. Kim mi bu? Bir diğer kitabımızın başkahramanı Aspen.

Önce deliler gibi aşıktı America sonra bir 6.sınıf olduğunu bir hizmetçi olduğunu hatırlayarak bıraktı America’yı. Ama yavaş yavaş. Önce Seçim’e girmesini sağladı sonra da yarışmaya yolladı. Pişman oldu mu peki? Hem de köpek gibi. Ama bu nelere yol açtı peki. America’nın daha da aklını karıştırdı. Tam Maxon ile işlerin farklı bir boyuta geçeceği sırada çıktı karşısına karıştırdı ortalığı.

Peki yarışmada ki kızlar? Sanki 35 yırtıcı kaplanın bir kafese tıkıldığını düşünün. Ama sadece bir tanesi bu kavganın ve yarışın içinde değil. America. O sadece ölümsüz aşkını unutmak için bir kaçış yolu bulmuş ve ona sıkı sıkıya tutunmakla uğraşmak. Eh hali hazırda Maxon ile açık açık konuşarak onun arkadaşı olmuş –ki ilk başlarda- hem de karnı tıka basa doyacağı mükemmel bir yerde.

Ve diğer kızlardan o kadar farklı ki Asiler – Illéa halkının düşmanları ve Maxon’a göre iki gruba ayrılıyorlar. Ölümcül ve bir şeyin peşinde olan Güneyliler ve sadece yakıp yıkmak isteyen Kuzeyliler- saldırdığında sığınağa saklanırken hem kendisini düşünüyor hem de dosttan daha öte olan hizmetlilerini. Ve bu davranışları onu diğer kızlardan sıyırıyor ve zirveye oturtuyor. Kameraların önünde o bir prenses artık ve toplumda çoğu kesim onu destekliyor ama kızlar arasında arkadaşım diyeceği birkaç kişi var onlarda zamanlar da ondan uzaklaşıyor çünkü bu işte rekabet gittikçe artıyor.

Kitabı çok ama çok beğendiğimi söyleyebilirim. Arada sırada America’yı bir kaşık su da boğma isteklerim, arada sırada Aspen’i darağacına astığım, arada sırada değil tüm kitap boyunca Maxon’a aşık olmaya emin adımlarla ilerlediğim ve zevkle okuduğum bir kitap oldu. Çeviri deseniz bir harikaydı, kitap resmen su gibi akıp gitti elimden. Kitapta işlenen distopya ise bir harikaydı. Bu tip kitaplara bayılıyorum zaten. Bambaşka bir dünya ile tanışmamı sağlıyor ve acaba biz o dünyada yaşasak ne yapardım diye düşünmemi sağlıyor. (: Kesinlikle kitabı okumanızı tavsiye ediyorum. Hem üzerinde DEX imzası olduğu için hem de harika bir konuya ve çeviriye sahip olduğu için (:

579570_10151433581942360_1260439767_n

 ALTI ÇİZİLENLER:

537999_10151433446347360_923991349_n

Gerad’ın kulakları dikildi. “Baştan çıkarmak ne demek?”

Hep bir ağızdan “Hiçbir şey” dedik.

537999_10151433446347360_923991349_n

“Herhangi biri yeni kraliçemiz olabilir. Bu umut verici. Benim de sonsuza dek mutlu olabileceğimi düşündürüyor.”

537999_10151433446347360_923991349_n

“Seni seviyorum Aspen. Sen daima benim prensim olacaksın.”

537999_10151433446347360_923991349_n

“Fazla uyuma becerisi de özel yeteneklerden sayılır mı sence?” Kararsızlık içindeymişim gibi bir ses tonuyla babama sordum.

“Evet, bunu da listene ekle. Ve beş dakikanın altında tüm bir öğünü yiyebildiğini de yazmayı unutma,” diye verdi.

537999_10151433446347360_923991349_n

“Dinle beni kuzucuk. Kazan ya da kaybet, sen daima benim prensesim olacaksın.”

537999_10151433446347360_923991349_n

Kaşlarını kaldırdı. “Gerçekten benim için tartışmalar mı oldu? Siz hepiniz, seçimi yapanın ben olduğumu fark etmediniz mi?”

537999_10151433446347360_923991349_n

Omzumu silkerek, “Senin kadınlar ağladığında kafan karışıyor, benimse prenslerle yürüyüşe çıktığımda,” dedim.

537999_10151433446347360_923991349_n

Anlatmak istediklerimi pekiştirmek için ellerimi Maxon’ın göğsüne koydum. “İnsan böyle yapmaz. Ailesini bırakmaz. Birlikte olmak… Yaşam savaşının tek oylu bu.”

11 thoughts on “Book Friends, Kitap Tur #2 / Beni Seç – Kiera Cass / İnceleme

  1. Bin kere daha okurum diyebileceğim nadir kitaplardan. Her ne kadar tüm kitap boyunca “America sen tam bir gerizekalısın!!” demiş olsam da ben bile bazen Aspenle Maxon arasında kaldım, yani yazar öyle bir gözden aktarmış ki sadece Team Aspen ya da sadece Team Maxon olamıyorsun ikisine de üzülüyorsun yazık diyorsun ve durup durup America’ya sövüyorsun :D En azından ben hep öyle yaptım :D Elit’i de D&R’a ilk düştüğü gün aldım ve o gece bitirdim ve bu sefer tam Maxon’cı oldum America’yı boğuyordum ve Aspen’e de sinir oldum, en sonunda bence America dersini aldı ama hayırlısı, “The One”ı heyecanla bekliyorum :D

    • Ben 2. kitabı okumadım ama 1.5 novellasını okudum. Prens Maxon’un gözünden olan. İnan novellayı okuduğun zaman Maxon’un düşüncelerini daha iyi anlıyorsun ve tam bir Team Maxon’cu oluyorsun! :D

  2. Hadi ya Maxon’ın gözünden kitap mı var? :D Adını tam anlayamadım novella mı? (İngilizcem inanılmazdır :D)

    • Minik roman. 50 sayfadan birazcık fazla kitabın içinde geçen belli başlı bir bölümü bir başka karakterin gözünden yazılması. Mesela o novellanın ismi The Prince ve kızların şatoya geldiğinde ve seçi sırasında Maxon’un neler yaşadığını anlatıyor. Ben pek beğenmemiştim. Gereksiz. :/

Bir Cevap Yazın

