Pamuk İpliği – Brenda Jackson / İnceleme


Kitabın Adı : Pamuk İpliği

Orijinal Adı : A Silken Thread

Yazarın Adı : Brenda Jackson

Çevirmen : Gizem Şimşeksoy

Yayınevi : EPHESUS

Sayfa Sayısı : 372

Basım Yılı : Ocak 2013

Orijinal Dili : İngilizce

“Bu iki gül, bağlılığı ve aşkı temsil ediyor. Onları saran ipek ipliği ise aramızdaki hiçbir zaman bozulmayacak olan güçlü bağı ifade ediyor.” 

Bu kitabı öyle bir zaman da okudum ki bana pamuk şeker gibi geldi. Çok kitap okumaktan bunalmış, sınavlara girip çıkmaktan depresif bir halde hayatım top gibi yuvarlanıp giderken elime aldım ve üstümde ki laneti kaldırmak için okumaya başladım. İlk sayfalardan dilinin ve konusunun basitliği göz devirmeme sebep olsa da inadına bırakmadım elimden ve son sayfasına kadar okuyacağıma söz verdim. Kitabın basitliğine karşın bir oturuşta ortalama 80-100 sayfa okudum ve 2-3 günde kitap bitti.

 

Kitabımız 3 çiftin zorlu aşk hayatını anlatıyor. Erica ve Brian’ın yaz aşkından evlenme noktasına kadar gelen inişli çıkışlı, engelli ilişkilerini, April ve Griffin’in yıllar sonra birbirilerine itiraf ettikleri aşklarını ve kitabın en şok edici ilişkisi Wilson ve Rita’nın aşkını anlatıyor. Kitapta ki kötü karakterimiz ise Karen yani Erica’nın annesi. Sevgili cadaloz annemiz Karen öyle bir plan yapıyor ki bu üç ilişkinin sonunu getirecek ve kendi istediği geleceği yaşatacaktı. Bu planda ise yıllardır kasabanın kuruluşunu sağlayan iki ailesinin soyundan gelen Erica ve Griffin’in evlenmesidir. Ama bu planda iki sıkıntı vardır. Birisi Erica’nın ölümüne sevdiği Brian’ı vardır, Griffin’in ise hem onun hem de Erica’nın çocukluk arkadaşı olan April’a aşıktır. Her ne kadar yıllarca bunu her ikisi de içinde tutsa da belli bir süreden sonra bunu her ikisi de dışarı vurmuştur. Erica ve Brian’ın aşkı ise bir yaz aşkına dayanmaktadır. Brian sıcak bir yaz günü balık tutarken sevgili yaramaz Erica’mız genç delikanlıya laf atarak gönlünü çalmıştır. :)) Wilson ve Rita ilişkisi ise bambaşka bir olaya dayanmaktadır bunu burada açıklayamayacağım çünkü açıklarsam kitabın azıcık sırlardan birisini heba etmiş olurum. Yani olmaz. Okuma şevkinizi kıramam :))

 

Yukarı da anlattığım gibi kitabın konusu yaklaşarak öyle ve mutlu sonla biten klasik bir konuyu anlatmakta. Kitapta ki tek değişik konu ise karakterlerimizin zenci olması. Onun dışında kitaptan fazla bir şey beklemeyin dostlar. Çerezlik niyetine bir şey okumak isterseniz alın okuyun derim ama ahım şahım bir şey değil uyarıyorum. :)

 

Kitabın kapağı ise orijinal kapaktan bin kat daha güzel. Özellikle kabartmaları ayrı bir hoş. Bu yüzden Ephesus Yayınlarına teşekkür ediyorum. :)

 

Bunların dışında kitabın dili çok basit ve çevirisi mükemmeldi. Neredeyse hiç hata yoktu. Bu olay kitabın basit dili ile birleşince mükemmel bir uyum sağlamıştı. Bunun dışında kitabı beğendim mi? Eh işte! Zor zamanımda bir kurtarıcı olduğu için 5 üzerinden 3 veriyorum :)

541461_10151433581812360_1092084213_n

481078_10151509026752360_1011133331_n

Bir Cevap Yazın

