Xpresso Book Tours : Never Too Far – Thomas Christopher / Kitap ve Yazar Tanıtımı, Alıntı, Röportaj ve Yarışma!


NeverTooFarBlitzBanner

Xpresso Book Tours‘ da ki ilk turumda Thomas Christopher‘ın kaleme aldığı Never Too Far kitabını tanıtacağım. Aynı zamanda kitap tanıtımının yanı sıra yazar tanıtımı, kitaptan minik bir alıntı ve röportaj eşlik edecek. Tabii bir de en güzeli ise bir adet 20$’lık Amazon hediye kartı ve Never Too Far Kindle ebook hediye edildiği yarışma vardır!

Lafı daha fazla uzatmıyorum ve hemen tanıtımlara geçiyorum :)

Tanıtımları okuduktan sonra yarışmaya katılmayı unutmayın!… :))

divider

NtFCover

Kitabın Adı : Never Too Far

Yazarın Adı : Thomas Christopher

Yayınevi : Kalmaha Press

Sayfa Sayısı : 212

Basım Yılı : 10 Mayıs 2012

Türü : YA Distopya

Goodreads / Amazon

Sevginin ve hayatta kalmanın üzücü bir hikayesi…

Sınırlı sayıda kaynaklarının olduğu bir gelecekte, gaz ve dizelin sahip olunan yerlerde ölüm cezaları olabilir,  genç erkekler ve hamile kızlar, yoksul ailelerini korumalılardır. Onlar, karaborsada çalıntı yakıt satmak için korkunç yolculukta hayatlarını riske atarlar.

divider

THOMAS CHRISTOPHER

tc_author_photo

Thomas Christopher , mezun olduğu The University of Northen Iowa’nin de bulunduğu yer olan Iowa’da büyümüştür. Seattle ve Montana’da yaşadıktan sonra, yüksek lisansını Western Michigan University’de yapmıştır. Kısa hikayeleri olan The Louisville Review, The MacGuffin, Redivider, Small Spiral Notebook ve Cooweescoowee yayınlamıştır. Aynı zamanda Irving S. Gilmore Emerging Artist Grant ödüllendirilmiş ve The Matthew Clark Prize in Fiction finalisti olmuştur. Bu günlerde Christopher, eşi Jessica ve oğulları Holton ile birlikte Wisconsin’de yaşamaktadır.

Goodreads : http://www.goodreads.com/author/show/6153628.Thomas_Christopher

Website : http://www.thomaschristopher.com/

Facebook : https://www.facebook.com/pages/Thomas-Christopher/555239744500409

Twitter : https://twitter.com/ThomasChristo11

divider

Kitaptan kısa bir alıntı….

Joe döndü ve kanala geri koştu ama çok fazla uzağa gidemedi. Şiddetli bir rüzgar onu yere ittirdi. Rüzgarın ıslığı ve acı çığlığı kulaklarını ve yüzünü yalayıp geçti. Başını kaldırdığında hamile kızı artık göremiyordu. Bütün tozlar fıldır fıldır dönüyor ve kar fırtınası kör edici bir siyah içinde kamçılıyordu. Kızın kesinlikle toz fırtınası tarafından kapıldığını düşünüyordu. Rüzgar ateş gibi suratına püskürdü. Kıza seslenmeye gitmişti ama ne diyeceğini bilmiyordu çünkü onun ismini bilmiyordu. Ve seslenmiş olsa bile, sesi hırıltılı rüzgarda kaybolacağına emindi. Yine de, onu bulmak zorundaydı. 

divider

RÖPORTAJ

Adsız

Never Too Far hakkında bize bir şeyler söyleyebilir misin?

Evet, sıcaklıkların gittikçe arttığı ve nerede olursa olsun gazın ve petrolün tükendiği bir gelecekte oluşturulmuştur. Aslında egemen olmak ve yasa dışılığın cezası ölüm olan bir suçtur. Kahramanımız 16 yaşında, adı Joe olan, ailesi çok ama çok fakir ve Dust Bowl benzeri koşullara sahip bir ovada yaşayan bir erkek çocuğudur. Bir gün, otoriter bir şehir devleti olan Chikowa’ya ait harap bir araç bulur. Ve ailesinin özellikle ağabeyi Frank’ın isteklerine karşıdır. Joe aracın mazotunu almış ve kentin karaborsasında satmak için bir hain yolculuğa çıkıyordur. Yakıt, muazzam bir büyüklükte para miktarına değerdir çünkü yakıt zor bulunmaktadır. Joe’nun ailesinin son zamanlarda içeriye aldığı Mary adında ki yetim ve hamile kızı da, Joe yanına almıştır. Mary’nin bebeğinin ters doğacağı ve bu şüpheyi ortadan kaldırabilmek için de hastaneye ihtiyaç duyulduğu ile ilgili bir hikaye uydururlar. Mary ilk başlarda hemen hemen hiç konuşmuyordur ve büyük bir şapka giyerek altına gizleniyordur. Aralarında ki ilişkinin gelişmesini sağlayan en büyük etki özellikle Mary’nin hastalandıktan sonra olmuştur. Bütün yolculuk düşman ormanlardan ve çölden geçerek, kaçamayacakları karanlık dünyanın yolsuzluğundan suçüstü yakalanacakları şehre gidene kadar sürmüştür.

Bu romanı yazmak nereden aklına geldi?

Never Too Far’ın fikri aslında iki kaynaktan geliyor. Birkaç yıl önce, karım, petrolün tükenmesinin sonuçlarını anlatan James Howard Kunsler’in kaleme aldığı The Long Emergency kitabını verdi. Aynı dönemde, ben de Cormac MacCarthy’nin kaleme aldığı The Road kitabını okuyordum. Gerçekten o kitabı çok sevdim. Karanlık ve uğursuz bir kitaptı ama aynı zamanda baba ve oğul arasındaki şefkatle doluydu. Petrolün bittiğini, küresel ısınmanın gezegeni daha da ısıttığını ve birkaç umutsuz yolculuğun olduğu bir gelecek düşünmeye başladım, aynı The Road gibi. İlk başta kısa bir hikaye olarak yazmaya başladım ama bunu çok sevdim ve hemen romana çevirdim.

Kitabın ortamı geniş bir hiddeti içeren bir hikaye – kurak ovalar, karanlık ormanlar ve gölün üstünde yer alan bir şehir. Böyle herhangi bir alan gerçekte var mıdır?

Evet. Romandaki ülke Meshica Birliği adında kurgusal bir yer ama Amerika coğrafyasında, doğu Iowa’dan Michigan Gölü kıyılarına kadar uzanan, böyle bir yer gerçekten var. Gerçek yerlere ve şehirlere bağlı kalmak istemiyordum çünkü daha evrensel ve zamansız hissinin olmasını istiyordum.

Never Too Far için okuyucu kitlesi nedir?

Şunu söyleyebilirim ki hem yetişkinler hem de genç yetişkinler bu kitabı okurken çok eğleneceklerdir. Aynı zamanda distopya, ergenlikten çıkış hikayeleri, macera ve gerilim fanları da sevecektir.

Son olarak bize kendinden kısaca bahsedebilir misin?

Tabii ki. Grinnell, IA yakınlarında ki bir arazide büyüdüm. Çocukken, bizi çevreleyen bütün alanları ve dere kenarlarında dolaşmayı severdim. Aynı zamanda koyun besleyip, kuzuların doğumlarına yardım ederdik. Bodrum katımızda yetim kuzuları severek süt ile beslediğimizi hatırlıyorum. Liseden sonra, 130 millik Adirondack Trail’in bozguna uğramış New York kesiminde yürüyüş yaptım. Ve üniversiteden mezun olduktan sonra, bir süre batı Seattle’da ve Montana’da yaşadım. Orada dağlarda bir sürü doğa yürüyüşü yaptım. Yazma eğitimi için yüksek lisans yapmak dolayısıyla Michigan’a gittim ve orada karımla tanışarak ne kadar şanslı olduğumu gösterdi. Benim çalıştığım otelin yöneticisiydi. Bir süre için Western Michigan Üniversitesi’nde ve birkaç halk eğitim merkezinde yazma ve edebiyat dersi verdim. Daha sonra oğlumuz dünyaya geldi. Şimdi ise 18 aylık çok aktif oğlumdan sonra zamanım onu kovalamak ve yazmak arasında ikiye bölünmüş durumda.

divider

YARIŞMA!!!

images

20$’lık Amazon hediye kartı ve Never Too Far Kindle ebook kazanabilmek için TIK-TIK!!!

divider

*Bütün çeviriler bana aittir, lütfen izinsiz almayınız!…

XpressoBannerTours

Bir Cevap Yazın

