Xpresso Book Tours : Visited – Janine Caldwell / Kitap ve Yazar Tanıtımı, Alıntı, Röportaj ve Yarışma!!!


VisitedBlitzBanner

Xpresso Book Tours’da bu defa Janine Caldwell’in kaleme aldığı Visited kitabını tanıtacağım. Tanıtımın yanı sıra yazar tanıtımı ve yazarla yapılan küçük bir röportajı da sizlerle paylaşacağım.

Ama tabii ki Xpresso Book Tours’un en güzel yanlarından biri olan yarışmamızda var!

Hem de bu sefer sizlere benim yaptığım çekiliş ile 1 kişi Visited ebook formatını kazanacak!!!

Hadi önce kitabımızı ve yazarımızı tanıyalım, sonrada yarışmaya katılmak için formu dolduralım. Bakarsın sen kazanırsın! :)

divider

Visited Amazon GR SW

Kitabın Adı : Visited

Yazarın Adı : Janine Caldwell

Sayfa Sayısı : 200

Basım Yılı : 25 Mayıs 2013

Türü : YA coming-of-age fantasy

Goodreads 

17 yaşındaki Joanna Murphy, hayatındaki inancı kaybetmiştir.  Annesinin dikkatini çekmek için yarışan, üvey babasının ailesine karşı ihlaline bir küskünlüğü vardır. En iyi arkadaşı, Tommy, bir kızla çıkmadan önce nasıl bir kız tarafından işkence çekildiğine dikkat edilmediği gibi Joanna ona aşık olduğuyla ilgili etrafta bir ipucu vardır. Herkesin bildiği gibi erkeklerin minyon kızları tercih ettiği şu zamanlarda, onun anormal bir şekilde uzun boylu yaparak Tanrı yine hastalıklı şakasını yaparak son vuruşunu yapmıştır.

Sonra garip bir kazada Johanna, olağandışı bir şekilde düşen bir yıldızın parlaklığından sonra onun için ortaya çıkan nefes kesici bir genç olan James ile tanışır. Ansızın, bir uzaylıyla karşılaşması ile ilgili rüyası tümüyle gerçek olur. Hayatını tanınmaz hale getirilmiş bir şekilde bulduğunda, patlayıcı çalışmasının orijinal modelini, bu zamana kadar gerçekleştirdiği her isteğinin pişmanlığının yaptırabildikleri ile kendi hayatına sığdırmıştır.

divider

JANINE CALDWELL

Jan 08-Mars08 023 (1)

Janine Caldwell, Concard, CA’de doğmuştur ve küçük bir kasaba olan Clayton’da büyümüştür. Lise mezuniyetinden dört gün sonra, San Luis Obispo’da bulunan California Politeknik Devlet Üniversitesine gitmiş ve İngilizce bölümünden derece ile mezun olmuştur.

Janine şu an kocası ve iki oğlu ile birlikte Anthem, AZ’de yaşıyordur. Ömür boyu bir edebiyat fanatiği olarak, kendi işini yazma olarak saplantılı hale getirmeden önce, edebiyatın sadece bir zaman meselesi olduğunu biliyordu. Grimm Kardeşler ve Anita Loos (Gentlemen Prefer Blondes) gibi, kurgu yazılarının DNA’sın da olduğunu düşünüyordu.

YA coming-of-age fantasy türünde olan Visited, The Vortex Serisinin ilk iki kitabı olan Rematch ve Double Fault’da dahil olmak üzere Janine tarafından çıkarılmıştır. YA fantasy romance türündeki The Vortex serisinin son kitabı olan Deuce, sonbahar 2013 yılında çıkacaktır.

Website : http://janinecaldwell.com/

Goodreads : http://www.goodreads.com/author/show/5804836.Janine_Caldwell

Facebook : https://www.facebook.com/AuthorJanineCaldwell?fref=ts

Twitter : https://twitter.com/J9fiction

divider

Minik bir alıntı…

Onu bakakaldım, korku baştan sona damarlarımda akmaya başladı. “Kimsin sen?”

“Bir dost.” Sahip olması bile yeterli ses tonuyla cevap verdi, ama aynı zamanda, yüzü kehribar renginde kızarmaya başladı, onun sıcak ve alışılmadık bir biçimde canlı görünmesini sağladı. Asla bilmediğim bu kadar parlak bir ışık yayıyor olamazdı. Dünya’dan olmazdı, bu kadar.

“Bir dost.” Bir yudum yutmadan önce geri fısıldamanın yolunu buldum. “Sen-sen insan mısın?” Yarı dalga geçiyordum, ama yıllarca gerçekçi bilim kurgu fimleri izledikten ve bir kütüphanede fantastik romanlar okuduktan sonra, bence soru itiraf etmek istediğimden daha fazlası demekti. Her harükarda, bana cevap vermedi. Durumundan emin değilmiş gibi hızla gözlerinin yanıp sönmesini önledi.

Tekrar, ne düşüneceğime şaşırmış bir haldeydim. Oldukça basit bir soru sordum ve o cevapbile veremedi diye düşündüm. Atladığına göre, bana insan olmadığını söylemeye çalıştığını varsaymak zorundaydım! Bu gerçekten oluyor mu? Ve, daha da önemlisi, eğer insan değilse nedir?

Beynimin gözeneklerinin içerisinden bir anda duzinelerce görüntüler akmaya basladi, heyecandan göğsüm inip kalkıyordu. Filmleri, T.V. şovlarını, grafik romanları, ve kendi hayal gücümle James’in olabileceği yaşam formlarını düşündüm. Bunun bir düzmece ya da bir yanlış anlaşma olduğu konusunda bir sonuca vardığıma dair kendimi ikna etmeye çalışıyor olsam da, aklımın bir köşesinde bir şey beni rahatsız ediyordu. Bir şey fısıldadı: Her zaman diğer dünyalardaki varlığı kabul etmedin mi? Tommy ile olasılığı yüz kere tartışmadın mı?

Her iki sorunun da katı cevabı evet. Tüm mantığıma rağmen, James’in ne olduğunu bildiğime karar verdim.

“Sanırım, ne olduğunu biliyorum.” Zayıf bir tepkiyle söyledim.

Hala sıcak, hala parlayan gözlerinde beklentili bir kıvılcım ile bana döndü.

“Dün gece o yıldız ile Dünya’ya geldin, değil mi?”

Kan yanaklarını, ona daha da doğaüstü bir parlaklık vererek doldurdu ve ben, sahip olduğum cevabı öğrendim.

“İşte bu, değil mi?” Dimdik bir şekilde oturdum ve çarşafı avucumum içinde sıktım. “Başka bir gezegendensin. Bu şekilde iyileşme gücüne sahipsin.”

Bir saniye için sönük kaldı, ama inanılmaz şekilde inkar etmedi. Cevabı için tavanı ararıyormuş gibi kirpikleri yukarı titredi. Bir an sonra, yoğun ifadesini yine bana çevirmeden önce, basını salladı ve ensesine düşen yumuşak kıvrımları uzaklaştırdı. Dudaklarını yaladı ve dalgın daldın gülümsedi, ama ben utanmadan önceki aynı ihtiyacı hissettim; şoktan ya da bir odak kaybından alup olmadığını bilmiyorum, ama bakışlarını tutması neredeyse imkansızdı.

İnandığım şeyle yüzleştiğim gerçeğini kabul etmeye çalışırken tüm zihnim titriyordu.

“İnanılmaz. Tüm bu zaman boyunca haklıydım,” kendi kendime yorumu mırıldandım. “Uzaylılar varmış.”

divider

RÖPORTAJ

1.) İlk ne zaman yazar olmak istediğini fark ettin?

Kariyerim olan işimden – Entelektüel Mülk Avukat Yardımcılığı- kurtulur kurtulmaz ve evde bir aile olmaya başlar başlamadığımda, yanan arzularımı oluşturmak kahredici olmaya başladı. Büyük bir hata yaptığımı düşündüğünüzü tahmin ediyorum çünkü bu acil durum başıma geldiğinde neredeyse 30 yaşındaydım. Hayatım boyunca İngilizce BA okumak için hevesli oldum ama yaratıcı olarak yazmaya başlayana kadar hiçbir zaman bir şeyleri iş olarak severek yapabileceğimi düşünmedim. O zamandan beri geçmişime bakmadım. Biliyorum ki, kurgu yazmak hayatımın geri kalanında ne yapmak istediğimdir.

2.) Bir kitabı yazmak ne kadar süreni alıyor?

İlk kitabım ( Rematch ) çok zamanımı aldı. O gün bir şey olmadan önce çok, çok ve çok(!) fazla taslakla ve sıkı bir çalışmayla 4 yıl sürdü. İkinci kitabım ve Rematch’in devam kitabı( Double Fault ) daha çabuk ortaya çıktı. Sadece karakterlerimin ve hikayenin oluş çizgisi daha derin bir düzeyde olmasını anlamam ikinci kitapta çok daha kolay oldu. Aynı zamanda yazım stilimi de anladım. Son çıkardığım kitap olan Visited’ı yazmam neredeyse bir yıl sürdü.

3.) Sizce harika bir hikaye yapmak için ne yapmak gerekir?

Bana göre, ana karakterler arasında derin bir bağ olmalı. Onların yaşadıklarını hissetmek isterim; öylesine işin içine girerim ki, hikaye onlara mı, yoksa bana mı oluyor karıştırmaya başlarım.

4.) Yazarken çalışma koşulların neler oluyor?

Çoğunlukla saat 9 ile 16 arasındaki bütün zaman boyunca yazıyorum. Eğer hikayede heyecanlı bir noktadaysam, bazen tekrar yazmak için akşam geri dönüyorum ama o zaman da ben pek eksantrik değilim. Hafta sonları da aynı şekilde birkaç saat çalışabiliyorum ama genellikle ailem beni meşgul ediyor.

5.) Kitaplarını yazarken, öğrendiğin en şaşırtıcı şeyler nelerdi?

Ben sadece bu işi yaparken hasta olmadım. Bir seferde saatlerce kitap üzerinde çalışabiliyorum ama sadece kısa bir süreliğine geçip gittiğini hissettiriyor.

6.) Kaç tane kitap yazdın?

Üç tane basılmış kitabım var.

7.) Peki favori kitabın hangisi?

Tahmin ediyorum ki bir yazar, ilk kitaplarına karşı her zaman özel bir sevgi besleyeceklerdir, bu yüzden ben de Rematch’i seçiyorum. Bazı okuyucularımın favori kitaplarının serinin ikinci kitabı olan Double Fault’u seçmelerine rağmen. Teşvik etmek gerekirse final kitabı Deuce çıktığı zaman kesinlikle okumak isteyecekler.

8.) Yazmaktan hoşlandığın yerler var mı?

En çok evimde bulunan ofisimde, sandalyeye yapışmış bir şekilde ve sessiz bir evin içerisinde olmayı seviyorum.

9.) Sevdiğin kitaplar neler? Ve ilham aldığım yazarlar var mı?

Oh, çok fazla. J. K. Rowling bir tanrıça. Onun dehası hala beni benden alır. Onun ve Stephenie Meyer’in başarıları kesinlikle çok etkileyici. Her ikisinin de serileri daima listemin başında yer alacak favori serilerimdir. Diğer YA kitapları, Açlık Oyunları serisi (tabii ki!), Divergent Serisi, Matched Series, Uglies Series, Under the Never Sky Series, The Selection Series ve The Giver Series ayrıca sevdiklerim arasında. Klasiklerden bahsedecek olursak, J. D. Salinger’dan The Catcher In The Rye / Gönülçelen, Charlette Bronte’den Jane Eyre, Jane Austen’den Sense and Sensibility, Charles Dickens’dan The Tale of Two Cities / İki Şehrin Hikayesi ve Ayn Rand’dan Atlas Shrugged kitaplarını seçerim.

10.) Şu an ne üzerinde çalışıyorsun?

Şu an, The Wortex Serisi’nin 3.  ve son kitabı olan Deuce’nin 150.sayfasının derinliklerindeyim.

divider

1 adet ebook Visited – Janine Caldwell kazanmak için

TIK-TIK!!!

divider

*Bütün çeviriler Yorum Durağım, Kördüğüm Hayaller ve Tuğçe’nin Kitaplığı‘na aittir, izinsiz almayınız!…

XpressoBannerTours

2 thoughts on “Xpresso Book Tours : Visited – Janine Caldwell / Kitap ve Yazar Tanıtımı, Alıntı, Röportaj ve Yarışma!!!

Bir Cevap Yazın

