Kitap Dostları #5 Kitap Tur / Bir Isırık Daha – Chloe Neill / İnceleme


1010729_483571311720074_1576731499_n

Daha önceden Book Friends olarak karşınıza çıkmıştık. Ama şimdi formatımızı aynı şekilde bırakarak sadece ismimizi değiştirerek Kitap Dostları ile Kitap Turları olduk. Önceki turlarımızda da olduğu gibi kapımız herkese açık. Her turumuza dilediğin gibi katılabilirsin. Turunu yapacağımız kitap elinde mi var, kap gel bizimle beraber yorumla o zaman!

İlk başladığımız günden beri bu 5. turumuz ama yeni ismimizle ilk turumuz. Bu sefer Optimum Yayınevi taraflarından raflarda yerini alan Chloe Neill‘in yazdığı Chicago Vampirleri Serisi‘nin 3. kitabı olan Bir Isırık Daha kitabını inceleyeceğim. Diğer arkadaşlarım ise;

SaklamaKabı – Yazarımızı ve kitabımızı tanıtacak

Yorum Cadısı – Kitabımızı yorumlayacak

Sihirbazın Güncesi – Karakterlerle yaptığı röportajı yayınlayacak.

Ayrıca bugün başlayacak olan yarışmamıza Sihirbazın Güncesini veya SaklamaKabı‘nı ziyaret ederek katılabilirsiniz!!!

1017099_485292094881329_900754402_n

divider

1010272_485611938182678_1866786978_n

Kitabın Adı : Bir Isırık Daha

Orijinal Adı : Twice Bitten

Serinin Adı : Chicago Vampirleri Serisi

Seri Sırası : 3

Yazarın Adı : Chloe Neill

Çevirmen : Zeynep Akdede

Yayınevi : Optimum Kitap

Basım Yılı : Mayıs 2013

Sayfa Sayısı : 336

*Öncelikle yoruma başlamadan önce şunu belirtmek istiyorum. Kitabımız serinin 3. kitabı olduğu için yorumumda  ilk iki kitap hakkında spoiler bulabilirsiniz. O yüzden eğer ilk iki kitabı okumadıysanız lütfen yorumumu okumayınız. :) 

Öncelikle şunu demek istiyorum ki işte kitap bu! Fantastik kitap dediğin, vampir kitabı dediğin budur işte!

2 kitaptan sonra ki o bayıklık, can sıkıcılık, iç dünyaya iniş, sayfa çevirememe; Mert’in onu mu yapsam bunu mu çelişkileri, Ethan’ı mı  seçsem Morgan’ı mı halleri bu kitapta kesinlikle yok. Artık büyümüş olan –daha doğrusu vampir dönüşümünü tamamlamış desek daha doğru olur- Merit’in artık aklı başında, kendi ayakları üstünde durabilen, aşıkları arasında seçim yapmak zorunda kalmayan, dövüş konusunda kendini geliştirmiş bir Merit’e merhaba diyoruz.

Biliyorsunuz ki 1. kitabımızda 28 yaşında yüksek lisans öğrencisi olan Merit, saldırıya uğradıktan sonra Cadogan Evi’nin Lideri olan Ethan Sullivan tarafından vampire dönüştürülmüş ve ne hikmetse Ethan’ımız kızımızda bir ışık görerek Merit’i, Cadogan Evi’nin muhafızı yapmış ve bunun içinde Catcher adında bir büyücü tarafından dövüş ve kılıç dersleri almaya başlamıştır. Merti’in ev arkadaşı olan Mallory’i ise Catcher’a aşık olmuş ve daha sonradan oğlumuzun kızımızda hissettiği sihirli güç ile aslında Mallory’nin bir insan değil bir büyücü olduğunu söylemiştir. Tabii bundan sonra aşk kıvılcımları ikisinin arasında daha da fazla artmıştır. :D Merit derslerine devam ederken, Ethan’ın sevgilim ol diyen tehditvari cümleleri devam ede dursun, insanların ölümleri devam ediyordur. Ama kitabın sonunda bu ölümlerin sorumlusu Navarre Evi’nin Lideri Celina olduğu anlaşılır ve Cadogan evine de bir casus yerleştirildi ve bu casusunda Ethan’ın sevgilisi Amber olduğu ortaya çıkar. Amber’in Cadogan madalyası boynundan alınırken, Celina’da Greenwich’e Heyet’in yanına gönderilerek mahkeme yapılıp cezası belirlenecektir. Ve tabii bu sırada Navarre Evi’nin yeni Lideri Morgan ile Ethan arasında bir kavga olmuş ve kazanan Merit ile çıkacağına dair iddiaya girmişlerdir. Kazanan ise Morgan olup, Merit onunla çıkmak zorunda kalmıştır, her ne kadar Ethan’ı ve onun kanını istese de…

2.kitabımız ise ki genel olarak serilerin ikinci kitaplarını sevmem bu da beni yanıltmayarak sayfaları zorla çevirttirdi bana. Yazarımızın sırf önemli olaylara geçmeden önce acaba araya en sıkıştırsam, o iki haftalık açığı nasıl kapatsam diye kara kara düşünmüş ve bu kitabı ortaya çıkarmış ki keşke çıkarmasaydın be Chloe! Valla bak, o zaman daha çok sevap işlerdin. Resmen seriden soğuttun beni. O Merit’in ergen ergen davranışları, oluşturduğu aşk üçgeni, Morgan mı Ethan mı demesi, Mallory ile ergen ergen davranıp bir küsmesi bir barışması, iki yumruk sallayıp ben dövüşemiyorum diye arkasını dönüp gitmeleri, Ethan’ın isteği üzere sosyetik ailesinin partilerine süslenip püslenip katılması falan filan gibi ıvır zıvır şeyleri okumak zorunda kaldım. Ki onu da geçtim çeviri de soğuttu beni bu kitaptan. Hadi o azıcık düzgün olsa bu kadar çok sinirlenmezdim kitaba. Eğer ki kitabın sonunda KM harfleri ile gönderilen kartvizitler ve şekil değiştirenlerin Kuzey Amerika Merkez Grubu lideri Gabriel işin içine girmese bu seriye 2. kitapta noktayı koyardım. Ama onlar işin içine girince bende sırf meraktan –gözü kör olsun şu merakın!- seriye devam ettim.

Kitap Dostları olarak turunu yaptığımız 3. kitapta, ilk sayfalarından KM kartvizitlerinin kime ait olduğunu daha doğrusu o kısaltmanın hangi grubu temsil ettiğini ve amaçlarının ne olduğunu öğreniyoruz. Yüzyıllar önce yapılan savaşlardan sonra bir grup vampirin kurduğu ve daha sonra amaçlarını değiştirerek, herhangi bir savaş durumunda, evlerin liderlerinden bağımsız olarak, vampirleri koruyacaklarına ant içen birkaç vampirin oluşturduğu bu grup Kırmızı Muhafızlar olarak biliniyordur ve KM harfleri ile gizleniyorlardır. Günümüzde kimler o grubun üyelerinin kim olduğunu size söylemeyerek azıcık meraklandırıyorum ama belki yarın yayınlanacak ön okumada yazıyordur, bilemem. :))

Diğer taraftan Kuzey Amerika Grup Lideri olan Gabriel, bütün grupları ve grup üyelerini toplayarak toplantı yapacaktır. Toplantının amacı ise Alaska’da bulunan asıl merkezleri Aurora’ya dönmeyerek Chicago’da kalmak istemelerini öne sürecektir. Ama tabii ki bu duruma itiraz edenler olup ortalığı karıştıranlar vardır ki o ortalığı karıştıranların alnından öpeceğim çünkü tüm kitap boyunca aksiyonu had safhada tuttular. Ve öyle bir gizem vardı ki bu olay konusunda, kitabın sonunda tüm olaylara sebep olan kişi ortaya çıkınca çok şaşırdım. Hiç beklemediğim kişiydi. Belki bu o karakterin geri planda kalmasıydı ya da hiç beklemediğim bir kişiydi. Bence bu iki tahminimde eşit derecede.

Kitapta beğendiğim diğer şey ise Ethan-Merit arasında sonunda gerçek aşkı okuyabildik ama sadece 15 sayfa. O 15 sayfadan sonra -ki sayfalar ki bu kitabın sonuna kadar oluyor –  Ethan’a lanetler okudum. Ee be şerefsiz sen o kadar uğraş, çabala, kıza güzel laflar söyle, kalbini çal, bir gün sonra da hayvanlık et kıza demediğini bırakma, Liderliğini hatırla. Aşkını itiraf ederken Liderlik ruhun neredeydi. Unuttun mu?! Kitabın sonuna kadar Ethan’ı sildim attım ben, ki hala silik durumda, isterse kendini kalbinden kazıklasın umurumda dahi değil. -.- Ertesi gün Merit’e attığın kazığı, yaşattığın kazığı inşallah Merit burnundan fitil fitil getirir, getirmese dahi ben yorumlarımla sana fitil fitil getireceğim sen hiç merak etme, domuz! -.-

Kitabı genel çerçeve de birinci kitap kadar olmasa da beğendim. Çeviri bazı yerlerde yine kötüydü ama anladım ki bünyem bağışıklık kazanmış ve artık okurken o hataları göz ardı ettiğimi gördüm. Elden ne gelir hesabı :). Diğer taraftan Merit’in artık emeklerinin boşa gitmemesi, kendini ve çevresindekileri savunması, özellikle Gabriel’i korumak için ölümle yüz yüze gelmesi aksiyonu bir çıta daha yükseltti ve bu çıta kitap boyunca da düşmedi. İşte kitap nasıl yazılır gösterdin Chloe! 3. kitabı bu kadar güzel yazdığın için 3. kitabı göz ardı edebilir ve yaşanan o kötü olayları unutabilirim. İnşallah 4. kitapta bu rayını bozmaz ve çıtayı yükselte yükselte devam edersin. Ama bir yanda da merak ediyorum. Bundan sonra ne konu bulacaksın. Tamam Catcher’ın hikayesini çok merak ediyorum ama Ethan’a bir kişi daha ihanet ederse bu işin suyu çıkar. Bari Celina’yı anlat da bizi daha fazla merakta bırakma. Ve Allah aşkına hadi bunları yazdın 10. kitaba kadar neler yazdın veya yazacaksın? Çok merak ediyorum şahsen ve bu merakımı içimde yaşarak araştırma yapmamaya kendime söz veriyorum. :))

Dediğim gibi 3. kitabı beğendim, 2. kitabı göz gezdirerek direk 3. kitaba geçebilirsiniz. Kitabın çevirisi ikinci kitaba göre daha iyi ama birinci kitap gibi olamaz. Aksiyonda birinci kitap kadar fazla, sayfaları kolayca çevirmenizi sağlıyor. Bence alın ve hemen okuyun. :)

Son olarak kitap kapaklarına değinecek gibi olursak, serinin ilk kapağı mükemmeldi ama nedense daha sonraları seriye uymayan kızlar kapak resmi olmaya başladı. Keşke yayınevi buna daha çok dikkat etse. Ya aynı kızı kullansa ya da orijinal kapakları –ki ben orijinal kapakları çok sevdim, en azından bizimkilerden daha güzel duruyor. İnşallah 4.kitapta başka bir kızlı kapak ile buluşmamak dileği ile…

Kitaba puanım 5 üzerinden 4 :))

4

divider

Katkılarından dolayı Optimum Kitap’a çok teşekkür ederiz! 

damy (1)

5 thoughts on “Kitap Dostları #5 Kitap Tur / Bir Isırık Daha – Chloe Neill / İnceleme

  1. ilk önce bi kitap kurdu olarak yorumunun çok eğlenceli ve bir o kadarda harika olduğunu söylemek zorundayım :D
    şu 4. kitap ne zaman çıkıcak patlicam meraktan da :)

Bir Cevap Yazın

