Tangled – Emma Chase / İnceleme


Kitabın Adı : Tangled

Serinin Adı : Tangled Series

Seri Sırası : 1

Yazarın Adı : Emma Chase

Yayınevi : Omnific Publishing

Sayfa Sayısı : 240

Dili : İngilizce

Basım Yılı : 20 Mayıs 2013

Tür : Romantik-Komedi Aşk Romanı

Dış görünüşü, hal ve hareketleri ile o tam bir çapkın. Kadın avcısı. Ellimi sallasam kadına çarparım diyenlerden. Kadınlar benimle sevgili olabilmek için ayaklarıma kapanıyor diye salt bir özgüvene sahip birisi o. Ta ki geleneksel cumartesi akşamının bir tanesinde çikolata rengi gözlere sahip bir kızı görene kadar. Diğer kızlara benzediğini düşünerek kalbine olta atmayı düşündüğü, ama karşısındaki çetin kızın oltaya gelmemesi hatta nişanlı olmasını söylemesi ile hayallerinin yıkılması ile yolcuğu başlıyor Andrew –nam-ı diğer Drew- Evans’ın.

Bu hayal kırıklığı ile yaşamayı hiç düşünmeyen yakışıklı, düzenli, titiz ve kadın avcısı Drew, pazartesi günü şirketinden (Her ne kadar babasının olsa da şirketi var!) içeri girip, babası ve diğer çalışanları ile yapacakları haftalık toplantıya, bir o kadar rahat, bir o kadar vurdum duymaz ama titiz ve çalışkan bir şekilde toplantı odasına doğru yol alıyordur. Bu rahatlığı kapıyı açana kadar sürmüştür. Ne zaman o kahrolası kapıyı açmıştır, işte o zaman evrenin onunla oyun oynadığını, canını yaktığı, kalbini çaldığı tüm kadınların beddualarının tuttuğunu düşünür. Neden mi? Çünkü karşısında, tam babasının yanında, geçen geleneksel cumartesi gecesinde gördüğü ve kalbini çalmak istediği kız duruyordur. Hem de bu sefer iş kıyafetleri içerisinde, otoriter bir iş kadını bedenine bürünmüş bir şekilde. Ama bu Drew’e göre onun seksi olmamasının bir göstergesi değildir. Tam tersi seksiliğine seksilik katmıştır. Eh hal böyle olunca, bizim yaramaz, her istediğini elde etmiş, yakışıklı Drew’imizi kızımız nişanlı dahi olsa durdurur mu? Tabii ki hayır!

Drew’in bu inatçı yapısı ile başlıyor bütün olaylar. Sonuçta o kızın kalbini illa eline alacak. Yazık hiç düşünmüyor ki kendi kazdığı kuyuya kendisi düşecek. :)

Drew’in babasının bir müşteri ile ikisinin ilgilenmesi, Drew’in planlarının rayında gitmesini sağlamıştır. Çünkü bu sayede o burnu havada cadının havasını alacağını düşünmektedir. Nasıl mı? Sen bu işte yenisin o yüzden bana yardım edeceksin, benimle yarışamazsın sözleri ile. Ehh bizim dediğim dedik, ayakları üstünde durabilen, inatçı kızımız rahat durur mu? Hayır tabii ki! Rahat dursa işte o zaman günah işler.

İkisinin inatlaşmalarından doğan aşklarının, ki daha doğrusu kitabımız Drew’in ağzından yazıldığı için Drew’in, Kate’e nasıl aşık olduğunu adım adım görüyoruz. Kate’in aşkını inatçılığından dolayı pek son dakikaya kadar göremiyoruz. Çocuk ben sana aşığım diyor bas bas bağırıyor, yapmadığı, almadığı şey kalmıyor ama kızımız maşallah mahkeme duvarı gibi, sıfır yüz ifadesi ile çocuğun karşısında duruyor. Ha diyeceksiniz kız nişanlı nasıl Drew’e aşık olur? Canlar, Drew onu gömeli yıllar oluyor. :D İlk gördüğü hatta ilk öğrendiği anda gömdü onu. Hem de Kate ile arasında ki 11 yıllık aşka rağmen. Gerçi tek bir günde ayrıldıklarına göre ne kadar aşk denir ki ona! Peki dönelim Drew’in nişanlı bozuntusunu nasıl gömdüğüne. Tabii ki de keskin zekasının bir ürünü olan kelimeleri ile. Hiç acımadan, Kate ne düşünür acaba diye üstünde durmadan. O bozuk ağzıyla gömdü onu. Ki kitapta en eğlenceli noktalardan birisi de buydu. Küfür dahi etse o kadar eğlenceli ve komik bir şekilde yerinde söylüyor ki gülmekten ölüyorsunuz. Ben kitabın sonuna kadar kahkahalar ata ata, gözlerimden yaşlar gele gele okudum.

Şimdi birkaç cümleyi sizle paylaşmazsam olmaz. Kitapta en çok sevdiğim ve dönüp dönüp güldüğüm bölümleri yazıyorum. :))

Bizim deli oğlan aşkını kanıtlayacak ya, işte o yüzden kızımızı çiçek buketlerine boğuyor. Hem de düzinelercesine. Hem de her biri birbirinden komik notlarla ile birlikte. 7. buketin yanında işte şu notu yazdı bizim yakışıklı oğlan:

Kate,

Eğer kendimi bir otobüsün önüne atarsam, hastaneye gelip beni ziyaret eder misin?

Drew.

Not: Eğer yaşamazsam, sakın kendini suçlu hissetme. Gerçekten.

Bir diğer alıntı ise kitabımızın ilk sayfalarından. Aşık olan sevgili Drew’imiz bunu bir grip olarak düşünüyor ve yatak döşek evde yatıyordur. Günlerce. Kimseye haber vermeden. Ama sevgili ablası Alexandra gelip onu ziyaret edene kadar grip değil aşk hastalığına yakalandığını bilmiyordur. (Ki kitap boyunca en sevdiğim sahnelerdir o kısımlar. :D )

“Konuş benimle,” dedi yalvararak, “Neler oluyor? Ne oldu?”

“Sonunda oldu.”

“Ne oldu?”

“Bunca yıl benim için istediğin şey oldu,” diye fısıldadım. “Aşık oldum.”

Bir başka alıntı ise gıcık nişanlının çalıştıkları ofisi basıp, Kate ile tekrar barışmak istemesi ve müzisyen yeteneklerini göstererek, elinde gitarı ile Kate’e şarkı söylemesidir. Ki Drew’in hiç böyle yetenekleri yoktur ve bu durumdan hiç hoşnut değildir. 

“Biliyorum burası bir iş yeri… Ama benimle başka bir yere gitmeyi düşünür müsün? Konuşmak için. Belki senin ofisine?”

Hayır de.

Hayır de.

Hayır de, hayır de, hayır de, hayır de, hayır de, hayır de, hayır de, hayır de…

“Tamam.”

Siktir.

Geldik son ve en sevdiğim alıntıya. İmkansız diye bir şey olmadığını, kendi kazdığın kuyuya nasıl afiyetle düştüğünü gösteren satırlardı benim için. Birazcık uzun, bol spoiler veren bir parça. İsterseniz okumayın. Ama emin olun okuyunca da kesinlikle bu kitabı okumalıyım diyeceksiniz ve bu yüzden gidip yayınevlerine bu kitabı çevirin diye baskı yapacaksınız. Sonuçta aşağıda erkeğin ağzından bir aşk itirafı okuyacaksınız. :)

Hiç gerçekten uzak bir yerde olan bir şeyin resmini çekmeyi denedin mi?

Mercekten bakıp bütün manzaranın bulanık leke olduğunu gördün mü? Bu yüzden odağı karıştırman lazım yani yakınlaştırman ve uzaklaştırman gerekli.

Ve daha sonra kamera döner ve bir saniye sonra –güm!- anlık netlik oluşur.

Her şey yerli yerine oturur.

Resim kristal kadar berrak olur.

Ona aşık oldum. Tamamen. Çaresizce. Acınacak bir şekilde.

Aşık.

Kate bana sahip. Bedenimle ve ruhumla.

Benim düşündüğüm her şeyle o. O, her şey. Onu isteyeceğimi hiç düşünmezdim. O sadece mükemmel değil. Benim için mükemmel.

Bunun için her şeyi yaparım.

Her şeyi.

Onu yanımda istiyorum, benimle birlikte. Her zaman.

Sonsuza kadar. 

Evet alıntılarla birlikte artık bu kitaba neden aşık olduğumu, neden bu kadar çok sevdiğimi, neden Drew’e yeri gelip dövmek ve küfür etmek istediğimi ama yeri gelip ona nasıl acıdığımı, Kate’i kitabın belli bir kısmından sonra nasıl boğazlamak istediğimi anladınız mı? Bu kitaba tek kelime ile BA-YIL-DIM!!! Bir daha oku deseniz hiç düşünmem tekrar döner okurum. Drew’in o salak saçma düşünceleri bile yeter kitabı okumak için. Esprilerini saymıyorum bakın. Aşkını itiraf edişini de saymıyorum. Sadece önemsiz kısımlardan bile kitabı elimden bırakmam. O yüzden sevgili yayınevleri sizlere yalvarıyorum, şu kitabı dilimize kavuşturun. Hiç üşenmeyeceğim direk okuyacağım. Hem de bir elimde orijinali bir elimde çevrilmişi ile. :) Hem de sayısız kez. Lütfen!!!

Kitaba puanım mı? Lütfen bunu sormayın! Sonuçta 10 numara 5 yıldızlı kitaptan bahsediyoruz. 5 üzerinden 5!!!

5

Dip not: Kitabın bir seri olduğunu ve devamının geleceğini söylemiş miydim? Çıldırıyorum!!!! Keşke hemen çıksa da okusak. Ne ilgili olduğunu hiç bilmiyorum ama ufaktan bir fikrim var. İnşallah tahmin ettiğim şey olur. Ha bu arada ikinci kitabın çıkacağını öğrenen okurların yani benim gibilerin sevincini görmek ister misiniz? O zaman buyurun linke tıklayın ve yorumlar kısmına bakın! Hepsi ben! :D

Link: http://www.goodreads.com/book/show/17977710-twisted

Dip notun notu: Yazarın yakın zamanda duyurusuna göre kitabımızı basılı bir şekilde elimize alabilecekmişiz. Tabii bize göre hayal. :( Şöyle yazardan imzalı bir tanesini keşke elimde tutabilsem. Neyse ben fazla hayal kurmayayım. Gideyim acımı kitabı tekrar okuyarak bastırayım bari. :(

 

3 thoughts on “Tangled – Emma Chase / İnceleme

  1. Geri bildirim: Tangled Serisi – Emma Chase / Tanıtım | Yorum Duragım

  2. Geri bildirim: Cumartesi İlk 10: 2013 Yazında Okuduğum En İyi Kitaplar | Yorum Duragım

  3. Geri bildirim: Holy Frigging Matrimony – Emma Chase / İnceleme | Yorum Duragım

Bir Cevap Yazın

