Ayaklı Bela – Jamie McGuire / İnceleme


5

Kitabın Adı : Ayaklı Bela
Orijinal Adı : Walking Disaster
Serinin Adı : Beautiful Series
Seri Sırası : 2
Yazarın Adı : Jamie McGuire
Çevirmen : Boran Evren
Yayınevi : Yabancı
Basım Tarihi : Ağustos, 2013
Sayfa Sayısı : 463
Tür : New Adult / Aşk / Romantik

“Yakın bir zamanda aşık olacaksın oğlum. Öylesine bir kıza kapılma. Kolay lokma olmayan kızı seç, uğruna mücadele etmen gereken kızı ve sonra da asla mücadele etmeyi bırakma. Asla,” –derin bir nefes aldı- “istediğin şey için mücadele etmeyi bırakma. Ve asla,” –kaşlarını çattı- “anneciğinin seni sevdiğini unutma. Beni görmesen bile.” Bir gözyaşı yanağından aşağıya süzüldü. “Ben seni daima, daima seveceğim.”

Diye yüreğimizi parçalayan ölüm döşeğindeki anne ile oğullun konuşmaları ile başlıyor Ayaklı Bela’mız…

Beautiful Serisinin ilk kitabı olan Tatlı Bela’nın bir nevi devam kitabı olan ama aslında Ayaklı Bela, serimizin baş karakteri olan varlığı ile depremler yaratan, dövmeleri ile kendine aşık ettiren, yetmezmiş gibi o dayanılmaz ve geri dönülmez aşkı ile insanı kendinde geçiren yürüyen belamız Travis’in ağzından yazılmış harika bir New Adult romanı!

Bu aralar feci derecede New Adult romanlarına takmış durumdayım ve dili ne olursa olsun o türdeki tüm kitapları okuyorum. Bazısı birbirine benziyor, bazıları ise bambaşka bir şaheser sunuyor önümüze. Ama elimde veya elimizde mükemmel eserler olsa da erkek karakterlerin gözlerinden yazılan NA romanlarına TA-PI-YOR-UM!!!

Nedense tüm türlerde ki romanlar kadın karakterlerin veya 3.bakış ağzı ile yazıldığından azıcık bıkkınlık duygusu oluşmaya başladı ben de… Farklı bakış açıları okumak istiyorum. o yüzden bu sıralar ya erkek karakter bakış açısıyla okumayı tercih ediyorum ya da her iki karakterin bakış açısından anlatılan kitapları. Nedense konu bu şekilde daha anlamlı, daha tapılası, daha okunası geliyor. Şahsen!

NA türünde erkek bakış açısı ile okumayı Tangled kitabı ile başladım diyebilirim. Tapılası manyak karakter Drew ile de bu bakış açısına aşık oldum. Sonra da Kusursuz Kimya ile ikili bakış açısını okudum ve bir daha aşık oldum bu tarza. Anlayacağınız artık beni tek bakış açısı kesmiyor. :D

Ya kitabın içinde iki karakterin de bakış açısı olacak ya da her iki karakterin bakış açısını anlatan kitaplar… Örneğin; Tatlı Bela ve Ayaklı Bela gibi.

Ayaklı Bela, ilk bölüm (prolog) ve son bölüm (epilog) dışında ilk kitap Tatlı Bela (yorumum için Tık-Tık) ile tıpa tıp aynı. Tabii arada Travis’in gözünden anlatılan ekstra bölümlerde yok değil.

Örneğin; Abby’e aşık olduğu ilk zamanı anladığında babasının yanına koşması gibi… “Baba bak, annem ölüm döşeğinde bana ne nasihat vermişti, hatırlıyor musun? İşte sevdiğim kızın peşinden koşacağım!” diye

Veya örneğin; bu kitapta Travis’in kardeşleri ile ilişkilerini daha yakından görebiliyoruz. Veya kuzeni Shepley ile olan ilişkisini…

Ama en güzeli ise Travis’in Abby’e olan o ölümsüz aşkını, aşkı için nasıl acı çektiğini, aşkı için neleri göze aldığını, aşkı için yapmayacağı şeyin kalmayacağını, aşkının sınırını olmayıp her duygusunu doruklarda veya diplerde yaşadığını daha yakından görüyoruz.

Kısaca kitapta anlatılan konuya değineceğim ama kitabımızı daha yakından tanımak için ilk kitabımız Tatlı Bela yorumuma bakmanız yeterlidir. Yorumum için Tık-Tık!!!

Yıllar önce annesini kaybeden Travis, birbirinden manyak ve haşarı 4 erkek kardeşin ve karısının kaybını üzerinden atamamış bir babanın arasında büyümenin bir erkek çocuk için ne kadar zor olduğunun beden bulmuş hali o… Anne şefkati, duygusu veya sevgisi görmemiş birisi o… Ama bol bol nasihat alan birisi!

“Önce şu; üzgün olmak ve hissetmek kötü bir şey değildir. Bunu hatırlar. İkincisi şu; olabildiğince çocuk kal. Oyun oyna Travis, zevzek ol” –gözleri buğulandı- “sen ve kardeşlerin birbirinize bakabilirsiniz ve babanıza. Büyüyüp başka bir yere taşındığınızda bile eve dönmek önemlidir. Tamam mı?”

İşte bu yüzden kadınlara nasıl yaklaşılacağını bilemiyor. Veya yaklaştığında da Kazanova gibi davranıp bütün kızları ağına çekiyor. Ta ki bir yere kadar… Güvercin’i görene kadar! Onu akbabaların arasından sıyırıp aldıktan sonra…

Teorilerim umursanmadı çünkü dünyanın düzeni böyle değildi. Çekim, seks, aşk, sevgi ve ardından kalp kırıklığı. Mantıklı düzen buydu. Hep böyleydi.

Peki Abby ile Travis arasında dileyelim kıvılcımlar oluşsa ve Shepley, Abby’nin en yakın arkadaşı hatta kız kardeşi olan America’ya aşıksa sizce ne tepki verir?

 “Abby’ye yaklaşma demek istiyorsun.”
Alnını kırıştırdı. “Herhangi bir arkadaşına yaklaşma demek istiyorum. Finch’e bile. Uzak dur yeter.”
“Kuzen!” dedim, onu kafa kola alarak. “Aşık mı oldun? Sayende gözlerim yaşardı!”
“Kapa çeneni,” diye homurdandı Shepley. “Sadece arkadaşlarından uzak duracağına söz ver.”
Sırıttım. “Hiçbir söz vermiyorum.”

Shepley her ne kadar Travis’i, Abby’den uzak tutmaya çalışsa da aniden America ve Abby onların yanına taşınır. Ve Abby koltukta değil Travis ile beraber yatarrrr!!!

Gözlüklerini çıkardı. “Tükendim. Bir makro molekülü daha ezberleyemeyeceğim.”
On numara. Yatak vakti gelmişti. “Tamam.”

Sapukkk Travisss!!! :D

Şaka bir yana Travis, Abby’e bir şeyler hissetse de hep çelişkiler içerisindedir.

İşte o anda dank etti: Bir çift olarak birlikte olmamız mümkün değildi. Ne yaparsak yapalım ya da ben kendimi ona hangi numaralarla sevdirirsem sevdireyim asla onun için yeterince iyi olmayacaktım. Onun benim gibi birine kalmasını istemiyordum. Artık onunla geçirebileceğim ne kadar zaman varsa, bununla yetinmem gerekecekti.

Derin bir nefes almadan önce bir süre beni izledi. “Yolunda gitmeyen bir şey mi var oğul?”
“Bir kız var baba.”
Biraz gülümsedi. “Bir kız.”
“Benden nefret ediyor sayılır ve ben de…”
“Onu seviyo’ mu sayılırsın?”
“Bilmiyorum. Sanmıyorum. Demek istediğim… nereden anladın?”
Gülümsemesi daha da genişledi. “Ne yapacağını bilemediğin için ihtiyar babanla o kız hakkında konuşmandan.”

“Benden nefret ediyor.”
“Zannetmem.”
“Evet, bu gece duydum. Kazara. Benim pisliğin teki olduğumu düşünüyor.”
“Tam olarak böyle mi söyledi?”
“Aşağı yukarı.”
“Yani… aslında öyle sayılırsın.”
Suratımı astım. “Sağ olasın ya.”

Peki kıskanç Travis görmek ister misiniz bayanlarrrr?! :D

Abby çantasını alıp çıkarken birkaç dakika boyunca sakin kalmak bir şeydi, koltuğumda otururken gecenin sonunda Abby’nin külotunu indirmeyi planladığını bildiğim o çirkin embesilin götümden hallice yüzünü izlemek başka bir şey.

Aynı anda hem ne kadar haklı hem de haksız olduğuna dair en ufak bir fikri yoktu. Onunla ilgili çelişkili duygularım beni deli ediyordu. Ona aşıktım ve onsuz bir hayat düşünemiyordum ama aynı zamanda onun bana daha iyisine layık olduğunu biliyordum. Ve böyle düşünsem de Abby’nin başka biriyle beraber olduğu düşüncesine tahammül edemiyordum.

Ya Travis aşık olduğunu kabul ederse?!

“Şimdi kim kızmış bakalım?”
“Siktir git.”
“Kabul et.”
“Hayır.”
“Hayır? Abby’ye aşık olduğunu inkar etmiyorsun anlamında mı yoksa kabul etmiyorsun anlamında mı? Çünkü her iki halde de, pislik herif, ona aşıksın.”
“…Yani?”
“BİLİYORDUM!” dedi Shepley.

Kitabımız bu komik diyaloglar ve Travis’in manyakça duyguları ile hareketleri ile hız kesmeden devam ediyor ve size nefessiz okutacak bir kitap sunuyor. Ben ilk kitaba göre bu kitaba daha çok beğendim. Hatta puanlamalarını bile tekrardan gözden geçirmeyi düşündüm. Çünkü bana göre Ayaklı Bela 5 yıldızdan fazlasını hak ediyor. :)

Bir kere Tatlı Bela’nın ilk basımda ki yazım hataları –ki gördüğüme göre o yazım hatalarının hepsi düzeltilmiş bir şekilde 2. basımı yapmış- bu kitapta yok ve çevirisi mükemmel denilecek düzeyde.

Konu deseniz mükemmel daha ne isteyim?! Vıcık vıcık aşk yerine, bir ayrılıp bir barışan çalkantılı aşkı anlatan bir kitap.

Sonu deseniz harika! İlk bölüm deseniz kalbinizin en derininden vuruyor sizi!

Kapak deseniz, her şeye bedel! Ben daha ne isteyeyim!

5 üzerinden 5! Alın, okuyun ve herkesin okumasını sağlayın!

5

damy (1)

7 thoughts on “Ayaklı Bela – Jamie McGuire / İnceleme

  1. Geri bildirim: “New Adult/Yeni Yetişkin Nedir?” Ve New Adult/Yeni Yetişkin Kitap Listesi | Yorum Duragım

Bir Cevap Yazın

