Misafir Yorumcu : İyi Günde Kötü Günde – Mary Balogh / İnceleme


1230099_10202530605926230_1298159321_n

İyi Günde Kötü Günde

Mary Balogh

                İlk önce bu yazıyı Dammy’min 1. Yılına hitaben yazdığımı belirtmek istiyorum. Bebeğim seni çok seviyorum umarım daha nice yıl dönümlerine daha da başarılı yıllara :*

Daha önce bir kere daha yazı yazmıştım blogda bol spoilli birşeycikti ama bu seferki böyle olmayacak. Dammy pek romantik kitap kızı değildir ona bol eşkın olsun fantastik olsun falan bende severim ama beni benden alan şu ingilizlerin eski zamanları bol romantikli bol aşklı kitapları. Ön büyük örnek Julia Quinn benim gözümde tabii ki ama bugün şuan Mary Balogh’un İyi Günde Kötü Günde kitabından basetmek istiyorum.

Mary Balogh aslında hepimizin olmak istediği bir durumla ilgili bir kitap yazmış. Çok belli etmek istemiyorum ama okuyunca anlayacaksınız ki aahh aah keşke bana da böyle olsa. Ben hala bekliyorum olacak diye 19. Yaşındayım gencim daha olur belki  belli olmaz.

Kitap baştan pek belli etmiyor rengini ilerde pek bir karışacak ama olsun.

Vikontlar, valsler, romantik geziler, sinir bozucu tartışmalar daha neler var kitapta.

Asıl kahramanlarımızdan biri olan Vanessa eski bir dul ve büyük ablasını korumak için fedakarlık yapıyor kendini öne sürüyor resmen ama pişman mı olacak peki ? Mutluluğuyla, neşesiyle asık suratlı Elliott’u güldürebilecek mi?

Kitaptan birkaç alıntılar spoiler içerir dikkat edin ;

“…Yaşamaya devam etmelisin Nessie, tekrar sevmeli ve rekrar mutlu olmalısın. Evlenmelisin ve çocukların olmalı. Bunu yapmalısın. Bana söz veriyor musun ?”

“Hala uyanmayı ve kendinizi dün gecede bulmayı diliyor musunuz?”

“Ben güzel bile değilim, öyle değil mi?”

“Dudakların ve gözlerindeki gülümsemeyle ve yeşil giysinle, sen tamamen ilkbaharı andırıyorsun Vanessa”

 

Ben geçen gün D&R’da denk geldim 10 lira vardı cebimde ortada indirimli kitaplar arasından çektim aldım yatırdım bütün paramı. Napalım dayanamıyorum tarihi aşk romanlarına. Pişman mıyım? Tabiki HAYIR. Daha çok Mary’nin kitaplarından okuyacak mıyım? EVET.

Ama söyleyeyim böyle kitaplara aldırıp önümüze gelene aşık olmayalım baylar bayanlar yıl 2013 1900’ler değil maalesef ama mümkün olsa ben o zamanlarda doğmak isterdim aah bide Prenses olaydım. Neyse fazla uzatmadan size kitabın arka kapağınıda yazıyorum ve okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum.

Ailenin ortanca kızı olan gururlu ve cesur Vanessa’nın, genç bir dul olarak Londra’nın en seçkin bekârının peşinden koşmamak için kendince bir sebebi vardır. Ve bunun kesinlikle aşkla bir ilgisi yoktur. Yoksa var mıdır?

Karşı konulmaz Lyngate Vikontu Elliott Wallace’ın, taşrada kendi halinde bir köy olan Throckbridge’e gelmesi büyük telaşa sebep olur. Ablasını sevgisiz bir birleşmeden çaresizce kurtarmaya çalışan Vanessa Huxtable, evlenmek için kendini öne sürer. Bir eşe ihtiyacı olan Elliott ise yerine getirmesi gereken görevlerinden ötürü, alışılmadık biçimde kendisine yapılan bu teklifi kabul eder. Ne var ki düğün gecelerinde tuhaf bir olay meydana gelir. Ortak hiçbir şeyleri olmayan bu iki yabancı birbirlerinden uzak duramazlar.

Geçmişte kalan bir sırrın çevresinde dönen entrikalar — bunlardan biri de Huxtable ailesi ile bağlantılıdır — arasında, Elliott ve Vanessa evliliğin doyumsuz güzelliklerini… ve aşkın çok da uzakta olmayabileceğini keşfederler.

“Mary Balogh aşk romanlarının kraliçesi.”
Publishers Weekly

“Eğlenceli ve seksi.”
Library Journal

 Ayşegül Yardımcı

One thought on “Misafir Yorumcu : İyi Günde Kötü Günde – Mary Balogh / İnceleme

  1. Geri bildirim: BlogLife Tr Dergisi / Ekim Sayısı | Yorum Duragım

Bir Cevap Yazın

