Konuşan Kitaplar #23 Blog Tur / İlk Defa – Cora Carmack / Cora Carmack ile Röportaj


1513303_724232487587568_1271125708_n

Konuşan Kitaplar 23. Blog turunun son gününden herkese merhaba! 

Bu zamana kadar kitabımızı ve yazarımızı tanımış, kitabımızdan alıntılar paylaşıp yorumlamıştık. Ve hatta hayalimdeki Bliss ve Garrick’i bile sizlerle paylaşmıştık. Ve şimdi sıra yazarımızda röportajda! 

Yazarımızla röportajımız Girls In The Stacks sitesinden alınmıştır ama çeviri bana aittir. O yüzden bir hatam varsa kusura bakmayın. :)

scrollWithLineCFG_31

Cora Carmack

New Adult (NA) bu günlerde sıcak ve çok tartışılan bir konu, bize sana göre NA’nın ne olup ne olmadığını anlatabilir misin?

New Adult, Young Adult ile Adult edebiyatı arasında kalan bir köprü gibi. Daha az olgunlaşmış içerik, ses veya bakış açısına sahip ama eğer ille de 16 ve 30 yaşlarında bulunan düzenli bir işe ve kendisini bilen kadınları okumak istiyorsanız, işte tam da bu noktadasınız. Hayat, karmakarışıklığın ortasından atlayamıyor ve bu yüzden neden kitaplar? Benim için, New Adult, karakterlerin kanatlarının gün geçtikçe büyümesiyle, onların geldiği yaşlarda yeni yeni özgürlükleri keşfetmeleriyle ve hepimizin sahip olduğu gibi çocukluk resimlerine bakarak ‘Ben ne zaman büyüdüm?’ düşüncelerini geçirdikleri yetişkin olduklarını öğrenmeleriyle ilgili. Çoğu tartışmaların ortasında bu türün gerekli olup olmadığı hakkında düşünceler dönmekte. Kitapçılarda bu kitapların nasıl satacağı ile ilgili de bir sürü konuşmalar var. Ama benim için burada mükemmel bir soru yatıyor, insanlar bu tür kitaplar okumak istiyorlar mı? Söyleyebileceklerim bu kadar.

Hadi, azıcık İlk Defa kitabının baş karakteri Bliss hakkında konuşalım. İlk olarak Bliss ismi aklına nereden geldi? Biz bu ismi çok seviyoruz!

Tanrım, keşke bilebilseydim. Onun tam ismi (Bliss Edwards) bir gün aklımda bitiriverdi. Garrick veya Cade’in  (aslında Wade)  isimlerinin nereden geldiğini hatırlıyorum. Ama ne zaman Bliss’in isminin geldi yeri düşünüyorum, işte o zaman kocaman bir boşluk oluşuyor. O kim olduğunu biliyor ve bu yüzden bir yazar olarak ben de biliyorum. İşte bu kadar basit.

Bliss hikaye boyunca bizim tapılası olduğunu düşündüğümüz bazı oldukça eğlenceli ve garip şeylere sahip. Okuyucuların Bliss’in beceriksizliğini onunla ilişkilendirdiğini mi düşünüyorsun?

Evet, öyle düşünüyorum. Genellikle Bliss gibi kızlar kitaplarda ikincil karakterler oluyorlar hem de ilginç bir arkadaş olarak. O kızların kendilerine ait bir hikayelerinin olması benim için çok önemli. Çünkü çoğunlukla onda kendimi buluyorum. Çoğu kahramanlar gibi utangaç ve hassas ya da cesur ve kendine güvenen birisi gibi hissediyorum. Her zaman bir yerlere düşen birisiyim. Ve bu konuda tek başıma olmadığımı düşünüyorum. Bana elini uzatan bir çok okuyucuya sahibim ve kendilerini tanımlayacak kahramanları yazmamı bekliyorlar. Ve bu da çok fazla duymak istediğim bir şey!

AYDINLANMA NOKTASI

Star Wars mu Star Trek mi? Beni öldürün ama bu soruyu cevap vermemi istemeyin!
Downton Abbey mi Dr. Who mu? Downton Abbey
Ağır Metal mi Pop mu? Pop
Romance mı Erotika mı? Romance
Çocukluğunun favori kitabı? Ellerimden düşmeyen Harry Potter. Ama ayrıca The Dark is Rising Serisine de bayılıyorum!
Son zamanlarda okuyup seni kızartan bir kitap? J. Lynn’nın Gamble Brothers kitabı olabilir.
Son zamanlarda bir oturuşta bitirdiğin kitap? Unravel Me – Taherah Mafi. ( Çok şanslıydım ve kitabın ARC’sine sahiptim. Bu o kadar güzeldi ki bir oturuşta ikinci seferi de okumayı düşündüm.)
Pancake mi waffle mı? Waffle!

scrollWithLineCFG_31damy (1)

Bir Cevap Yazın

