Konusan Kitaplar #25 Blog Tur /Derin Sularla Seytan Arasında – April Genevieve Tucholke / Anket / Inceleme


wMVklk

Yorumuma geçmeden önce azıcık eğlenmeye ne dersiniz? ;)  ‘Eveeeeeetttt!!!’ seslerini şimdiden duyar gibiyim!

Eğlencemiz ve takvimde bahsettiğim süpürüzüm şu:

100 kişiye kitabımızın ile alakalı bir soru sordum (Külliyen yalan!) ve birbirinden farklı cevaplar aldım(Belki benzer de olabülür!).

Sorumuz ne mi? Peki cevaplar?

Hadi hep beraber bakalım! :)

SORU: 

Annen ve baban seni uzun bir süreliğine ikiz erkek kardeşinle evde yalnız bırakıp Avrupa tatiline çıkarlarsa ve belli bir zaman sonra da bıraktıkları paranın suyunu çekip bir şekilde para bulmanın yollarını düşünmeye başladığınızda, kardeşinle aklına evinizin arka bahçesinde bulunan misafir evinizi kiraya vermek gibi dahiyane bir fikir gelse ve misafir evinizi kendine has yakışıklılığı olan ve azıcık da anormal olan River West kiralasaydı ne yapardın? 

CEVAPLAR:

Yorum Durağım (D) & Yorum Cadısı (F)
D : Arka bahçemize bir yakuşuklu taşınsın maceradan maceraya koşalım.
F : Burası Türkiye, bize gelse gelse komşunun 5-6 yaşlarındaki yaramaz çocuğu gelir -.-
D : River gibi değilde Neely gibi birisi taşınsa kesin nikahı basarım! <3
F : Nikahı basmasan sen kimsin ve Damla’ya ne yaptın derdim! :D

Maria Puder Ölmedi
Dolma, mantı yaparım. Kalbine midesinden ulaşmaya çalışırım. :P Kardeşimin yemeğine de uyku ilacı katarım. :D

Kitap Avcısı
Nerede yaşıyoruz? Ütopyada mı?

Kitapların Tatlı Cadısı
Anne baba yokken bizde kesin amca dayı bişi olur o yüzden fantezi bile yapamadım.  :D Hadi tüm bunları kenara koyalım korkudan evden çıkmazdım sanırım. :D Gerçi Türküz biz  illa bir yolunuz bulur iki dakka kaçıveririz bahçeye :D

Anime ve Kitap Sever
İkizi başımdan atar atmaz soluğu River’ın yanında alırdım. Azcucuk aklı varsa geri çevirmez. Zaten Şeytan girmiş kanımıza de mi? XD

Sihirbazın Güncesi
(O sadece oğlumuzu tanıttı ve Küçük Kız’ın ne söyleyeceğini düşündü…)
-Egzotik birisi *.* Egzotik taşlara benziyor. (River için)
– Küçük Kız’ın tahmini cevabı : “Etek giydiririm ben ona. Artik benimdir”  *.* River in kilt. :*
(Ve kendi cevabı)
Misafir evime gelen çok seksiyse kötü taraflarını görmezden gelmenin ve onu tavlamanın bir yolunu bulurdum.

Tuğçe’nin Kitaplığı
(Onun cevabının üstünü çiziyoruz -.- )
Sanırım buradan edindiğim bilgiler doğrultusunda bir kız annesi olarak kendisini evde bırakmayacağım kesin! Özellikle River yan evdeyken :P

Küçük Kız
(River West’i, Henry Cavill olarak düşündü ve hayal kurdu! )
Henüz tanışmasak da Henry bebeğim, madem komşum oldun, bu karizmayla dibime kadar, taşındın bana da seni alıkoymaktan başka bir şey düşmüyor. :)  Ben onu yirim! :*

Kitaplarım ve Ben
Ben çok sık yalnız kalıyorum ama maalesef River gibi bir yakışıklı düşmedi misafir evimize ,ay odamıza  Çok misafir perverimdir oysa :) Gerçi aşırı saldırgan köpeğim hadım etme girişiminde bulunurdu ama … Yani hayal etmesi bile zor.

Kitap Sayfaları
Benim misafir evime gelseydi – ki gelmez bizde nerde o şansss!! – tarkanın şarkısında da dediğii gibiii: “tut kolumdan çek götürr beniii dırırırıırıırmmm….” *.*

Booker Like A Hooker
Yemekler yapar habire kapısını çalardım :D

Kitap Karnavalı
Salla ikizi verin bana River’ı! <3

Zeyno
Ne yapacağım kardeşi ekarte ederim.

Alican
Anam eve birini attığımı duysa dayak manyağa yapar beni! 

e7avGW

1558407_687541851296282_1883771779_n

Kitabın Adı : Derin Sularla Şeytan Arasında
Orijinal Adı : Between the Devil and the Deep Blue Sea
Serinin Adı : Between Series / Işıltı Serisi
Seri Sırası : 1
Yazarın Adı : April Genevieve Tucholke
Çevirmen : Handan Sağlanmak
Yayınevi : Parodi
Basım : Ocak, 2014
Tür : Fantazya / Paranormal / Romance

Geçmişi sırlarla dolu esrarengiz Freddie…
Ölü Freddie’nin hatıralarına düğümlü Violet White…
Çarpık gülüşlü, mükemmel yalancı River West…

Okyanus kıyısına konuşlanmış bir kasaba olan Echo sessiz, sakin, olaysız, mutlu, huzurlu, zenginin ve fakirin iç içe geçerek yaşadığı bir yerden, tek bir kişinin bu kasabaya adım atması ile geçmişi yattığı yerden kaldırması ile birlikte kasaba sakinlerinin huzurunu kaçıracak bir takım olaylara sebep olması ile birlikte o mutlu tabloyu parçalamış, yerine bambaşka bir tablo asmış, geçmişin sırlarını ortaya çıkarmıştır… Normal olan kasaba artık normal değildir bir takım doğaüstü yaratıklar ile çevrelenmiştir artık.

Viloet White, 5 sene önce tam 12 yaşındayken her daim yanında olan, büyükannesinden çok onun için bir anne olan Freddie’yi kaybetmesi ile dünyasına başına yıkılmıştır. Çünkü Freddie onun için hem bir anne hem bir akıl uzmanı hem bir büyükanne hem bir arkadaş hem de bir yoldaştır. Geçmişindeki hikayeleri Vi’ye anlatması ile onu diğer yaşıtları gibi olmasını (partiden partiye, sevgiliden sevgiliye koşan yaşıtları) etkilemiştir. Vi daha çok içine kapanık olmuş, erkek peşinde koşan bir ergen değil de kitap peşinde koşan bir kız olmuştur. Aslında bunda ki en büyük etkenlerden bir tanesi de Vi’nin annesinin ve babasının birer ressam olup çoğu zaman onu ve ikizi Luke ile Freddie’nin tanımı ile okyanusun kıyısında bulunan malikanenin yani Citizen Kane’de yalnız bırakıp gitmektedirler. Yani yaşları ne olursa olsun onları koskoca evde tek başlarına bırakıyor ve zorluklarla mücadele etmelerini sebep oluyorlardır. Çünkü Vi’nin ebeveynleri azıcık (evet evet azıcık!) rahatlarına düşkün insanlardır (fazla para böyle bozuyor işte) ve çocuklarının da rahat yetişmelerine sebep olmuşlardır.

Luke White ise ikiz kardeşi Violet’in tam tersi, çılgın, zorba, ukala, bir kızdan diğer kıza koşan, içki manyağı ama bir yandan da süper yetenekli bir ressamdır veya ressam çırağıdır. Kendince bir şeyler yapıyordur ve Vi’ye göre çalışmaları mükemmeldir. Ama bu mükemmellik salaklığını örtbas etmiyordur. -.- Kitabın başında Vi’ye karşı davranışları yüzünden bir güzel dövmek istedim ama sağ olsun bu işi benim yerime birisi yaptı bunu <3

Kim mi?

Tabii ki River White!

River White, yalancılar kulübünün kralı, seksi, yakışıklı, kaslı, boylu poslu ve azıcık da anormal. Hımm… bu anormallik belki azıcık olamayabilir. Yani bence de değil! :D River, Vi’nin ailesinin Avrupa tatiline çıkmadan önce bıraktığı parayı bitirdiklerinden Vi, Luke ile Citizen Kane’in misafir evini birisine kiraya verme kararı almışlardır. Zavallı Vi nereden bilsin orayı kiralayacak kişinin River White olduğunu!

River White dışarıdan normal birisi gibi gözükse de aslında içinde nadide bir cevheri barındırmaktadır ve bunu da yalanları ile örtbas etmeye çalışsa da misafir evine taşındığından beri yanından ayrımayan ve ayırmak istemeyen Vi’nin yüzünden bazı yalanları ortaya çıkmakta ve yalanları ortaya çıktıkça River’ın etekleri tutuşmaktadır. Sonuçta Echo’ya bazı sırları içinde saklayarak gelmiştir ve kendi yaşında ki bir kız tarafından tek tek ortaya dökülmektedir. Her ne kadar bu durumu engellemeye çalışsa da bir yerden sonra yavaş yavaş Vi’ye çekildiğini görmüştür ve ipin ucunu yavaş yavaş bırakmaya başlamıştır. Hımm sanırım havada aşk kokuları dolaşıyor. :)

“Cehalet mutluluktur. Neden sadece arkana yaslanıp olacakları kabullenemiyorsun? Biliyorsun bu da bir seçenek. O sarışın kafanda oluşan tüm soruları görmezden gelebilir ve benimle yatağa girebilirsin. Kollarımı sana sarmama izin ver ve ikimiz de birlikte keyifli bir uykuya dalalım. Cahil ama mutlu. Ben kabuslarım olmadan, sen de cevapların.” 

Mutlu, huzurlu, şahane bir aile tablosu olan Echo kasabasına River West’in adım atması ile kasabanın tüm dengeleri şaşmış, çılgın olaylar patlak vermeye başlamıştır. En yakınında, yanı başında olan Vi, River’ın normal birisi olmadığını düşünmekte ve aklını kurcalayan sorular ile onu soru yağmuruna tutmaktadır. Her bir soru yeni bir soruyu doğursa da bazı gerçekler ortaya çıkmıştır ve bu gerçeklerde hoş şeyler değillerdir. Bu bir takım gerçekler paranormal şeyleri kapsamaktadır. Her ne kadar bu gerçeklerden korkan Vi kaçmaya çalışsa da sanki bir mıknatıs gibi yavaş yavaş River’a çekiliyor ve gitgide ona kapılmaya başlıyordur.

Aslında aralarında yavaş yavaş oluşan aşk çok tatlıydı ama yine de hem bu aşkın oluşmasında hem de paranormal öğelerin ortaya çıkmasında bir takım beni tatmin etmeyen kusurlar vardı. Bir kere o kadar korkunç karakterin yani Şeytan gibi kötücül bir varlığın daha fazla katliam benzeri olayların yaşatmasını sağlayacağını düşünürken, kitabın son 30 sayfasında ‘işte olay budur!’ dediğim yerde yaşanması ve ara olayların çok yavan gelmesinden dolayı aslında kitap elimde 3 gün süründü diyebiliriz. Aslında 3 gün değil 3 saatte bitirecek bir kitap olmasına rağmen. Neden öyle oldu bilmiyorum. Belki de kitabın büyük çoğunluğunda Neely’nin olmamasından dolayı da olabülürrrrr. :D Yakışıklı kardeş sen gel bizim evin bir odasına taşın seni her gün hamur işleri ile balla çörekle beslerim :* <3 Cidden her ne kadar sonradan olaylara dahil olsa da sarışınlığı, yakışıklılığı ve uzun boyu ile kalbimi çaldın normal çocuk!

“Sana inanmak istiyorum River. Sana delicesine inanmak istiyorum. Seni seviyorum kardeşim. Seni bu dünyada ki her şeyden daha fazla seviyorum. Ama sen, beni öldürüyorsun. Yaptığın şeylerden nefret ediyorum. Bu yüzden hiç tanımadığım insanlarla dövüşüp duruyorum. Onlardan çıkarıyorum hırsımı yoksa delirecek gibi oluyorum. Bazen aklımı kaçıracağımı düşünüyorum. Bu beni korkutuyor River. Korkuyorum.”

Bunların dışında Sunshine ile Violet arasındaki arkadaşlık ilişkisi de çok hoştu. Yazarın bu dostluk bağını çok güzel yansıttığını düşünüyorum. Her ne kadar Luke ile arasındaki kardeşlik bağının ilk başlarda kötü olsa da yavaş yavaş düzelip ‘İşte kardeşlik budur!’ dediğim yere gelmesi de çok iyi kurgulanmıştı. Özellikle olaylar arasındaki baya cidden iyiydi. Ama dediğim gibi Şeytan gibi bir varlığın işin içinde olduğunu düşündüğümüzde daha kanlı, daha vahşi şeyler düşünüyoruz. Ya da ben çok fazla korku filmi izledim. :D Bilmiyorum ama bana olaylar çok sade geldi. Ama bir yandan da son sayfalarda ki aksiyonda bir harikaydı dostum! Hele o sırların ortaya çıkıp bütün bilinenlerin arapsaçı olması harikaydı! Bu tip yani bir sürü sırın ortada dolaşması ve çözememesi ama bir an da tüm sırların ardı arkasına çözüldüğü anlara bayılıyorum! <3 Çünkü o onlar, sayfalarda yazılan o yerler resmen beni kitaba bağlıyor ve elimden düşürmüyor. İşte yine bu yüzden son 150 sayfa beni kitaba bağladı ve bir solukta okumamı sağladı. Cidden sırlarda, sırların çözülmesi de, çözümden doğan etkilerin üzerinde ki duygularda gerçekten iyiydi.

Son olarak ise kitabın ciltli olması ise ayrı bir güzeldi, hoştu, mükemmeldi! Ve çeviri ve edisyonda çok güzeldi. Teşekkürler Parodi!

tumblr_m1rkzpHj1n1r6aoq4o1_500

Kitaba puanım ise 5 üzerinden 3.5!

KgP67R

damy (1)

6 thoughts on “Konusan Kitaplar #25 Blog Tur /Derin Sularla Seytan Arasında – April Genevieve Tucholke / Anket / Inceleme

  1. Ahahahha Damla ben bu soru – cevap şeyini yeni görüyorum!! Çok hoş olmuş ve okurken bayağı bayağı sesli kahkahalar attım. Artık ne diyim benim misafir evime gelseydi – ki gelmez bizde nerde o şansss!! – tarkanın şarkısında da dediğii gibiii: “tut kolumdan çek götürr beniii dırırırıırıırmmm….” *.*

  2. İlk olarak neden son zamanlarda okuduğum tüm kitaplardaki kitapların kız karakterlerinin saçları sarı saçlı diye bi sitem ediyorum -_- son olarakta River da Daemon havası aldım sanki ama bilmiyorum emin değillim :D

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s