Meral Kır ile ‘Aylardan Ask, Aylardan Haziran!’ dedik…


XW1lj7

Herkese merhaba!!!

Konuşan Kitaplar ailesi olarak bir turun daha sonuna geldik. Hem de mükemmel bir kitabın turunun sonuna. :'(

Hüzünlü müyüm? Evet! Neden? Çünkü bu kitaba tur yaparken Konuşan Kitaplar ailesi olarak çok eğlendik. :)

Mutlu muyum? Evvettt! Neden mi? Çünkü Meral Kır adında mükemmel bir insan ile tanışmanın yanı sıra onun mükemmel bir röportaj yaptım ve aynı zamanda onun kaleminden çıkan mükemmel bir kitap okudum! <3 Ayrıca Doruk gibi bir insana da aşık oldum! <3

Az sonraaaa sevgili yazarımız ile yaptığım röportajı okuyacaksınız ama ondan önce yapmanız gerekenler var sevgili kitap kurtları! 

Artık yarışmalara da mı şart koşmaya başladım ne? *ıslıkçalanvepispisgülenifade* *gözlüklüadamıunutmayalım* *:D*

İlk yapmanız gereken Konuşan Kitaplar Facebook sayfası üzerinden devam eden yarışmaya katılmak. Buyurunuz Tık-Tık!!!

‘Ben şansımı daha fazla denemek istiyorummmm!’ diyenlerdenseniz o zaman sizi Rafflecopter üzerinden devam eden yarışmamıza davet ediyorum. Onun için de buyurunuz Tık-Tık!!!

Ha bu arada hediye ettiğimiz kitapların hepsi yazarımızdan imzalı ona göre kitap kurtları! 

Daha fazla sözü uzatmıyorum ve yazarımızla yaptığım röportaj ile sizi baş başa bırakıyorum! Bakalım neler neler öğreneceğiz kitabımız ve serimiz hakkında! :) 

scrollWithLineCFG_31

aaa

1)      Öncelikle beni kırmayıp Yorum Durağım’a konuk olduğun için teşekkürler Meral abla! :* Ve hazırsan seni sorularımla azıcık terletmek istiyorum. *pispissıratanifade* Hadi başlayalım mı?! Kısaca kendinden ve yazarlık hayatından bahseder misin?

Asıl işi muhasebe olan uzun yıllardır rakamlarla uğraşan ancak kelimelere aşık biriyim. Onlu yaşlarımın başında günlük ve şiir yazmaya ardından da kurduğum çocukça hayalleri kağıda dökerek başladı yazarlık hayatım. Yazmak benim için tutku, şimdi de onu Aylardan Aşk’la taçlandırdım.

2)      Yazmaya başlamandaki en büyük etken neydi?

Kendimi yazarak ifade edebilen, konuşmaktan ziyade yazmayı tercih eden biriyim. Bu bir etken midir bilmiyorum ama sanırım sebep budur.

3)      İlk gözden olan Aylardan Aşk, Müptela Yayınlarından aylardan haziran diyerek rengarenk şemsiye konsepti ile biz okuyucuları ile bu ay buluştu. Peki Aylardan Aşk’ın arka planda ki hikayesi nedir? Aylardan Aşk gerçek bir hikaye mi?

Yaşanmış bir hikaye değil ancak içinde yaşanmışlıklar serpiştirildi tabii ki.

4)      Hazır kitaptan muhabbet açılmışken devam edelim. Yazarlarımız der ki her kitaplarından en az bir karakter yaratıcısının izini taşır. Peki kitabımızdaki hangi karakter seni yansıtıyor?

Tanem’le biraz birbirimize benziyoruz. Yeter ki istemeyelim bizi bizden başkası durduramaz.

5)      Aylardan Aşk’ı okuyanlar kitabın genel temasını biliyor. Bilmeyen için kısaca bilgi vermek gerekirse aşkın, dramın, aksiyonun, gerilimin, ihanetin, hüznün kısacası tüm duyguların bir araya gelip bir bütün olması ile Tanem ve Yağız’ın hikayesi ortaya çıkıyor. Bu kadar çok duyguyu bir araya getirirken zorlandın mı?

Kurguyu oluşturduğum da bu kadar zor olacağını hiç düşünmemiştim. İyi bir okurum ve öncelikle kendi beklentilerimi karşılamaya çalıştım ama oldu gibi :)

6)      Kitabımızın konusundan devam edecek olursak, kitabımızda görüyoruz ki çok fazla bilimsel, tıbbi ve sağlıkla ile ilgili bilgi ve araştırma gerektirecek yerler var. Peki sen o kısımları yazarken birisinden yardım mı aldın, yoksa o kısımlar uzun bir araştırma döneminden sonra mı ortaya çıktı?

Bir ara özellikle beyin cerrahisinde lisans yapabilecek duruma geldiğime ikna olacak kadar araştırma yaptım. Ancak Tanem’in ilerleyen süreçte yaptıklarının ve yaşadıklarının ikna edici olabilmesi için bu şarttı. Ayrıca her ne kadar kurgu da olsa gerçeğe dayalı olmasını tercih ettim.

7)      Gelelim can alıcı soruya, sence aşk nedir?

Aşkın ne olduğunu Tanem ve Yağız’la birlikte çok sorguladık ama ona bir anlam yükleyemedik. Bence aşk, kişiye ve duruma göre çeşitlilik gösterebilir. Aşk bazen sadece şehvetken bazen de sahibini küle çeviren yangının ilk kıvılcımı. Sahi aşk neydi? Bilen var mı?

8)      Aşktan devam edecek olursak, kitabımızdaki aşkların gözleri hep yaşlı. Neden böyle yazmayı seçtin?

Aşkın mutluluk getirdiğine inanmıyorum. Aşk çoğunda gözyaşıdır. Eğer aşıksanız kırılmaya, en ufak rüzgarda savrulmaya hazırsınız demektir. Öyle olmasaydı “sevgiliye yar denmezdi.” Ve o yardan aşağıya kendimizi bıraktığımız da canımızın acımaması mümkün değil.

9)      Peki gülen bir aşkı ilerideki kitaplarda görecek miyiz? (Blogger aslında kitabımız seri olacak mı diye sormaya çalışıyor :D )

Kesinlikle olacak. Orada bizim hatamız var. Kitabın sonuna “ Doruk ve Asya’nın hikayesinde görüşmek üzere” yazmadık.

10)   Birazda karakterleri tanıyalım. Tanem, Yağız, Doruk (<3), Asya… ve böyle uzayıp giden uzun bir karakter listemiz var. Ve eminim ki hepsi senin göz bebeğin ama illaki bir tanesini daha da fazla seviyorsundur. Peki o şımarık çocuk hangisi? :)

Ben en çok Yağız’ın anne ve babasının aşkını sevdim ve en çok onlar için üzüldüm.  Yağız ve Tanem ise benim gözbebeğim ammaaaa Doruk benim yaramaz çocuklarım.

11)   İtiraf etmek gerekirse ilk sayfalardan beri benim gözdem Doruk. Ama neden öyle bir son? Neden bana “Bu burada bitmemeli!” diye çığlıklar attırdın sevgili yazarım? Neden ha neden? :’(

Aslında Doruk ve Asya, Tanem ve Yağız’ın açıklarını kapatmak için vardı ve sanırım bunu da başardılar. Ancak ve ancak onlarda kendi hikayelerini yaşamayı hak ediyorlar. Kısaca “Bu burada bitmemeli!” diye atılan çığlığa cevabım “ ne bitmesi daha yeni başlıyoruz.”

12)   Sona doğru gelecek olursak gelecek planların nelerdir?

Planlar istekler gelecekten beklentiler değişiklik gösterse de asla bitmez. Benim de bugün için, yarınlardan beklentim Doruk – Asya ve sonrasında Ahmet – Sena çiftlerinin de hikayelerini yazıp okuyucu ile buluşturmak.

13)   Son olarak biz okuyuculara tavsiyelerin veya söylemek istediğin bir şey/ler var mı? Benim var! Seni çook seviyorum! Ama Doruk’u daha fazla! (Nankör okuyucu Damy! :D) 

Hayallerinizin peşini asla bırakmayın. Saygı ve sevgiyle kalın…

Hızlı Soru & Cevap

En son okuduğunuz kitap: Gonca Çiftçioğulları / Gece gelen ölüm

En son izlediğiniz dizi: Behzat Ç.

En son izlediğiniz film: Adını hatırlamıyorum ama çok güzel bir Kore yapımıydı.

En son dinlediğiniz müzik: Adele – Set Fire to the Rain

Çay mı? Kahve mi? : Kesinlikle Kahve

Çikolata mı? Şeker mi? : Kesinlikle çikolata

damy (1)

5 thoughts on “Meral Kır ile ‘Aylardan Ask, Aylardan Haziran!’ dedik…

  1. Geri bildirim: Kore Cast: AYLARDAN AŞK || Meral KIR (Hazırlayan: As! Kız) | Futurenetyalani

Bir Cevap Yazın

