Yaz Okuma Şenliği #4 : Senin Yerinde Olsaydım – Lisa Renee Jones / İnceleme


25744587Kitabın Adı : Senin Yerinde Olsaydım
Orijinal Adı : If I Were You
Serinin Adı : Kayıp Günlükler Serisi
Seri Sırası : 1
Yazarın Adı : Lisa Renee Jones
Çevirmen : Hülya Bakça
Yayınevi : Arkadya Bitter
Basım : Haziran, 2015
Sayfa Sayısı : 328
Tür : Romantik / Günümüz / Erotik

Uzun bir aradan sonra herkese merhaba!!! Yaz Okuma Şenliğimiz kısacık bir moladan sonra devam ediyor, sevgili okurlar! :)

Verdiğimiz kısacık moladan sonra takvimimiz azıcık bir yer değişikliğine uğraşmış oldu. Arada bulunan birkaç kitabı atlayıp Merve ile çok okumak istediğimiz Senin Yerinde Olsaydım kitabını geçtik. Peki, bu kadar çok istememize rağmen kitabımız nasıldı mı? Hımm…. Bence orta şekerli Türk kahvesi tadındaydı. :)

Yanılmıştım. O tehlikeli değildi. Çikolata gibi de değildi. O ölümcül bir uyuşturucuydu ve ben korkuyordum.

Kitabımızın ilk bölümünü açtığımız zaman bir günlüğün sayfaları ile karşı karşıya kalıyorsunuz. Bu günlük, baya bir mahrem olayların yazan kişi tarafından duygu ve düşüncelerini harmanlayıp ince ince kelimelerle işlendiği bir anı defteridir. Yazan kişi belli midir? Hayır. Sadece bir kadın olduğu bellidir ve sevdiği veya tutkulu olduğu kişiyle neler olduğunu en ince ayrıntısına kadar anlatmıştır. Bu günlüğü kitabımızın başkarakteri olan Sara McMillan’ın hem en yakın arkadaşı hem de komşusu olan Ella bir depo satışından almıştır. Hatta depo satışından günlüğün sahibi olan kadının bütün özel eşyalarını almıştır. Ve işin komik tarafı bu günlükten bir tane değil bir sürü vardır. Kadın sonsuz aşkını, sevgisini ve tutkusunu sayfalarca, defterlerce yazmıştır.

Sara, bir lisede İngilizce öğretmeni olmasına rağmen sanat tarihi alanın eğitimini tamamlamıştır. Geçmişten tüm hayatını etkileyen olaylar nedeniyle geçimini sağlayabilmek için bir işe ihtiyacı vardı ve o da öğretmen olmayı seçmiştir. Komşusu Ella’da onun gibi öğretmendir. Yaz tatiline çıktıkları ilk gün Ella, zengin sevgilisinin evlenme teklifi ettiğini söyleyerek sahip olduğu Bayan X’in tüm günlüklerini ve eşyalarını Sara’ya bırakarak o çok zengin sevgilisi ile tatile çıkmıştır. Sara’nın Bayan X’in eşyalarının olduğu depoya gitmesi ile tıkır tıkır rayında ilerleyen tüm hayatı raydan çıkmış ve çok imkansız olayların yaşanacağı yollara sapmaya başlamıştır.

Depoya girmesi ile Bayan X’in kim olduğunu öğrenmiş ve hatta özel bir kutudan çıkan broşürler sayesinde Allure’ye yani şehrin en gözde en büyük resim galerisine gitmesi gerektiğini kendine bir zorunluluk haline getirmiştir. Sara, Bayan X’i bulma konusunda resmen ant içmiştir.

Allure’den adımını attığı ilk dakikadan itibaren dünya yakışıklısı bir ressam olan ama hiçbir zaman zenginliğini göstermeyerek salaş salaş ortalıklarda dolaşan Chris Merit ile yollarının kesişmesinden tutunda, Allure’nin patronu olan ve çalışanlar arasında ‘Canavar’ lakabını almış ve bu lakabı layığı ile yansıtan ve kitabın ikinci yakışıklısı ama aynı zamanda jilet gibi takımları ile ‘Ben bir patronum!’ ifadesi ile gezen Mark Campton ile yollarını kesiştirmiştir sevgili Sara.

Mark’a sorduğu Bayan X soruları sayesinde Sara, Allure’de yaz dönemi boyunca çalışması ile ilgili bir iş teklifi almış ve o kadını bulmak için bir adım daha yaklaşmıştır.

Zamanla hatta çoğu zamanla Chris ile yollarının kesişmesi ile aralarında çok güzel bir elektriklenme başlamış ve bu durum Mark’ı sinirlendirmeye başlamıştır. Sonuçta güzel kızımızı o işe almıştır ve resimlerini sattığı ressamda o sevgili kızla flört ediyordu. Sanırım bu durum Mark’a göre acınacak bir durum. :P

“Her seferinde beceriksizliğime şahit olmak için ortaya çıkmak gibi şaşırtıcı bir yeteneğin var,” diye suçladım onu.
Dudakları kıvrıldı, yeşil gözleri parıldadı. Hayır. Daha çok altın rengi parıltılar şeklinde ışık çakmaları gibiydi. “Bunun seni kurtarma yeteneği olduğunu düşünmeyi tercih ederim,” dedi boğuk bir sesle ve yeri silmeden önce bana göz kırptı. Ah Tanrım. Chris Merit’i hademem yapmıştım. O da bana göz kırpmıştı. Zor nefes alıyordum.

Kitap genel çerçeve itibari ile güzeldi ama o kadar saçma sapan bir yerde bitti ki anlatamam. Sevgili yazarcığım bir kitap böyle bitebilir mi allesen? Bu ne biçim sondu? Sana bu yapılsa güzel olur mu? Ha? Ayıp ya! Hayır yani bir kitap böyle bitebilir mi? Tam yüreğim ağzıma geldi ve yazar son noktayı koydu. Direk kalp krizi başka bir şey değil! Hayır zaten böyle bir son olacağı yazarın her bölüm bitişindeki yürek ağza gelme sahnelerinden belliydi ama bu kadarını inan düşünmemiştim. Hayır, yazar direk okuyuculara bugün git yarın gel hesabı yapmış. O yüzden kitaba ne puan vereceğim nasıl değerlendireceğim bilemedim ki hala da bilemiyorum. O yüzden şu an saçma bir yorum yazmış daha bile olabilirim. Çünkü yazara çok sinirliyim. Böyle son mu olur oğlum!!! Ama son sahne dışında genel olarak bakacak olursak Bayan X’in günlüğü baya baya değişik bir şeydi. Ve bunun yanı sıra hikayede dönen karakterlerin geçmiş hikayeleri de çook değişikti. Klasikti ama yazarımız bu klasikliği tuhaflık ile harmanlayıp önümüze sunmuş. Bu açıdan bakarsak güzeldi. Kızımızın iki erkek arasında kalıp en sonunda kalbinin sesini dinleyerek bir erkeği seçmesi ama tabii ki klasik inişli çıkışlı ve geçmiş hikayeleri ile klasik bir aşk hikayesi okumuş olduk. Ama tüm bu olaylar tabii ki son sahnenin eline su dökemez. Kitabı okuyun der miyim? Okuyun ama lütfen seriden 3 veya 5 kitap çıkmasını bekleyin derim. Ya da benim yapacağım gibi gidin İngilizcesinden tüm seriyi okuyun. En azından saçınızı filan yolmayın sinirden. Ve aynı zamanda acaba kızımız bu mu, katil bu mu, Bayan X’e ne oldu diye boşuna karın ağrısı da çekmezsiniz. Çünkü ben şu an çekiyorum!

Puanım ise 5 üzerinden 4!

4

Ayrıca Yaz Okuma etkinliğimizi takip etmeyi unutmayın sevgili okurlar!
Etkinlik boyunca devam edecek yarışmaları da sakın unutmayın! 

11535738_706438129502689_8293325722443096025_n

damy (1)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s