Gölgeler – Paula Weston / İnceleme


unnamedKitabın Adı : Gölgeler
Orijinal Adı : Shadows
Serinin Adı : The Rephaim Series
Seri Sırası : 1
Yazarın Adı : Paula Weston
Çevirmen : İnci Nazlı
Yayınevi : Yabancı Yayınları
Basım : Ocak, 2015
Sayfa Sayısı : 334
Tür : New Adult / Paranormal / Melekler

Gölgeler bitti ama kafamda çok soru işaretleri bırakarak. Bir kere kitap resmen soru işaretleri üzerine kurulu. Zaman geçtikçe bu soru işaretleri gidiyor ama yerlerine yenisi geliyor. O bakımdan dolayı “Acaba bu nedir?” “Bundan sonra ne olacak?” “Ama ama ama neden?” ifadelerini veremeden duramadım. Bu zamana kadar çok meleklerle alakalı kitap okudum ama bu kitap kadar karışığını da görmedim arkadaş!

Kitap başlar başlamaz olaylar o kadar hızlı ilerledi ki dengem şaştı resmen. Sonra “Daha kitabın yarısında bile değilim bundan sonra kitap nasıl ilerleyecektim dostum?!” diyerek bir ara kitaba ara verdim. Ama daha sonra kitaba devam etme kararı alarak okumaya kaldığım yerden devam ettim. Peki, pişman mıyım? Hayır! Çünkü gerçekten kitap çok güzel ilerledi ama tatmin etmedi. Çünkü gerçekten kitabın çok arapsaçı bir konusu var. Bir kere içine girildiği anda çıkamıyorsunuz işin içinden.

Gaby Winters, yaklaşık bir yıl önce ikizi Jude Winters’ı trafik kazasında kaybettikten sonra ailesinden kopup bambaşka bir yerde yaşamaya başlıyor. Orada babasını yeni kaybetmiş ve evden uzaklaşıp tek başına yaşamak isteyen Maggie ile arkadaş olup aynı evde yaşamaya başlarlar. 1 yıl boyunca hayatı normal akışında giderken bir gün Gaby ormanda koşarken birisinin kendisini takip ettiğini düşünürken kendini kötü hissetmeye başlar. Ve aynı gün içerisinde iblislerle ilgili rüyalarda yanında gördüğü erkeği, ona verdiği ismi ile Mayk’ı kasabanın barında görür ve ne yapacağını şaşırır. Ama öpüşmekten de geri kalmaz o çocukla. Tabii oğlumuzun ismi Mayk değil Rafa’dır. Rafa’nın söylediklerine göre Gaby’nin o rüyaları eskiden yaşadıkları olayların bir yansımasıdır ve onlar Düşmüş Meleklerin çocuklarıdır. Onlardan yaklaşık yüzeliden fazlası vardır ve bir çoğu Tapınak dedikleri bir yerde yaşıyordur. Yaşlanmıyorlar, yaralanmıyorlar, üremiyorlar ve de ancak başları kesilerek ölebiliyorlardır. Ayrıca enselerinde hilal şeklinde bir yara izi vardır.

Yani üç aşağı beş yukarı diğer melek kitapları ile aynıdır. Ama bu kitabın farklı olmasının en büyük sebeplerinden bir tanesi geçmişte arapsaçına dönmüş hayat hikayeleridir. Hatta geçmişi bırakın gelecekte de birbirine girmiş çok fazla hayat hikayesi vardır. Özellikle Jude ve Gaby hakkında.

Örneğin düşmüş meleklerin trafik kazası geçirip ölmeleri imkansızdır. Hatta kaza geçirip geçmişi hatırlamamaları bile imkansızdır. Özellikle Gaby’nin kazadan sonra tüm geçmişinin değişmiş olması ile bambaşka bir gizemdir. Çünkü bambaşka insanların hayat hikayesi ile doludur beyni. Ama aslında o öyle bir geçmişe ait değildir.

Kitap genel olarak. Konusu olarak iyiydi özellikle karakterlerin hepsinin birbiri ile ilişkisine bayıldım. Ve yazar bu geçmiş hikayelerini o kadar güzel bir şekilde yavaş yavaş ortaya çıkardı ki bayıldım. Ama bu kitabın karmakarışık olaylara örülmediğini göstermez. Ve tabii ki kafamın da karışmamasını da. Kitabı sevdim mi? Sevdim ama çok fazla değil. Çünkü bundan daha iyi melek konulu kitap okuduğumu düşünüyorum. Belki ilk okuduğum melek kitaplardan birisi olsa kesin çok severdim ama geç kalınmış bir kitap olduğunu düşünüyorum. Kesinlikle daha önce yazmalıydı bu kitabı yazarımız. Ve son olarak yan karakterleri de ayrı ayrı sevdim çünkü hepsi birbirinden farklı. Bu kadar kapsamlı ve geniş düşündüğü için yazarı tebrik ediyorum.

Kitaba puanım ise 5 üzerinden 3.

3

damy (1)

Bir Cevap Yazın

